شکل پذیری و طول (قطر) مفصل در اتصال های بتن آرمه با بتن خود متراکم (scc) و مدل اجزای محدود

چکیده:
در محل اتصال تیر به ستون خصوصا در طبقات پایین سازه های بلند بتن مسلح، معمولا به دلیل تراکم زیاد آرماتورها، بتن معمولی سنتیپانویساغلب با مشکل اجرا و ویبره کردن روبرو است. استفاده از نسل جدید بتن معروف به بتن خودمتراکم)S C C(به منزله ی جایگزین، انتخاب مناسبی است. این بتن با روانی زیاد و بدون نیاز به ویبره کردن داخلی یا خارجی، منجر به بهبود کیفیت و کاهش قیمت در مقایسه با بتن سنتی است. برای موافقت با استفاده از این نوع بتن در اتصالات تیر-ستون بتن مسلح، از نتایج تحقیقات آزمایشگاهی موجود 3 عدد اتصال با درصدهای مختلف $r h o$ و $r h o''$ برای تعیین شکل پذیری و طول)قطر(مفصل خمیری استفاده شد. اتصالات شبیه سازی شده، تحت بار فزاینده ی نقطه یی تا مرحله ی تخریب قرار گرفتند و مقادیر خیز و کرنش فولاد و بتن در مقاطع مختلف اندازه گیری شدند. در فاز تئوریک این تحقیق، مدل سازی اجزاء محدود)سه بعدی غیرخطی A N S Y S(برای اتصالات انجام و منحنی بار-خیز و توسعه ی لولای خمیری ترسیم شد. مقایسه ی نتایج مدل سازی اجزاء محدود و آزمایشگاهی اتصالات، به نزدیکینتایج در دو روش دلالت دارد. در نتیجه طراحی اتصالات بتن مسلح شکل پذیر با بتن خودمتراکم)بدون نیاز به ویبره(امکان پذیر است.
زبان:
فارسی
صفحات:
127 تا 136
لینک کوتاه:
magiran.com/p798411 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!