ارزیابی و تحلیل هزینه و بهره وری منابع در سرمایه گذاری های عمرانی (باتاکید بر ارائه الگویی کاربردی در ارزشیابی پروژه ها)

نویسنده:
چکیده:
یکی از کاستی های مهم و آشکار در سرمایه گذاری های عمرانی دولت نارسایی هایی است که در برنامه ریزی، به ویژه ارزیابی طرحها و پروژه ها در تمام مراحل اجرا، وجود دارد. با درک ضرورت تدوین چارچوبهای لازم در مورد به کارگیری الگوهای مناسب برای ارزشیابی نهایی پروژه ها و به منظور بررسی دقیقتر و ارائه راه حلی کاربردی، در حدود امکانات و فرصت محدود مطالعاتی، انتخاب جامعه آماری بناهای ساختمانی مورد بهره برداری وزارت فرهنگ وآموزش عالی در سالهای 1373-1371، به میزان 373000 مترمربع فضای آموزشی، موضوع این تحقیق و بررسی قرار گرفت. نکته مهم، کارایی الگوهای اقتصادسنجی و آزمون عوامل مؤثر بر هزینه ساخت پروژه ها درسطح مناطق و شرایط مختلف است که در این پژوهش نشان داده شده است. بدین ترتیب امکان ارتباط سازمند (ارگانیک) بین برنامه ریزی کلان و بخشی با تاکید بر برنامه ریزی منطقه ای تقویت شده و ارزشیابی پروژه ها متحول و کارآمد می شود. همچنین در جهت اجرای نظام برنامه ریزی، طرح ریزی و بودجه بندی، اطلاعات ارزشمندی تولید و در دسترس قرار می گیرد که می تواند دراعمال سیاستگذاری های لازم در نظام فنی و اجرایی نیز مفید و سازنده باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
51 تا 76
لینک کوتاه:
magiran.com/p80175 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!