تحلیل خطی مخازن فولادی روزمینی نفت به روش زمان دوام با توابع شتاب سازگار با زلزله های واقعی

پیام:
چکیده:
در این نوشتار رفتار مخازن استوانه یی فولادی روزمینی به روش زمان دوام با توابع شتاب سازگار با زلزله های واقعی مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد و نتایج حاصل از آن با نتایج تحلیل تاریخچه ی زمانی تحت رکوردهای زلزله و توابع شتاب سازگار با طیف آیین نامه ی 2800 مقایسه می شود. برای این منظور، یک مخزن فرضی استوانه یی روزمینی کاملا مهارشده بر بستر به روش اجزاء محدود مدل شده و المان های سیال نیز برای دقت نتایج در مدل آورده شده است. مدل به صورت کاملا خطی تحت انواع آنالیزهای استاتیکی، مودال، طیفی و تاریخچه ی زمانی قرار گرفت و نتایج حاصل با نتایج سایر محققین مقایسه شد. پس از اطمینان از صحت مدل اجزاء محدود، تحلیل های اصلی تاریخچه ی زمانی به ترتیب برای رکوردهای هفت زلزله ی واقعی و شش تابع شتاب از دو سری سه تایی e زمان دوام)سازگار با طیف زلزله ها(و a زمان دوام)سازگار با طیف آیین نامه ی 2800 ایران(انجام گرفت. نتایج در دو مرحله مقایسه شد: ابتدا نتایج سه تابع شتاب سری e و هفت رکورد زلزله مقایسه شد و سپس تمامی نتایج مربوط به دو سری a، e و زلزله ها پس از مقیاس کردن برش پایه مقایسه شدند. نتایج حاصله بیان گر قابلیت هر دو سری a و e در تعیین تنش ها و تغییر شکل های مخزن و دقت بیشتر توابع سری e در تعیین تراز بیشینه ی آب هستند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
23
لینک کوتاه:
magiran.com/p843640 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!