بررسی شیوع سنی و جنسی صرع و عوامل موثر بر آن در بیماران مراجعه کننده به بیمارستانهای سینا و قائم همدان در سالهای 68 تا 74

چکیده:
هدف
بیماری صرع به عنوان یکی از بیماری های شایع نورولوژی، در تمام جوامع از اهمیت خاص برخوردار است. یکی از مواردی می توان در شناخت و درمان این بیماری کمک کننده باشد، شناخت شیوع بیماری و عواملی است که می تواند آنرا تحت تاثیر خود قرار دهد. در این مقاله، بررسی شیوع سنی و جنسی صرع از اهداف اصلی بوده و همزمان، فاکتورهای موثر دیگر که بر سیر بیماری تاثیر داشته اند، بررسی شده است.
روش بررسی
این مطالعه، یک مطالعه توصیفی گذشته نگر مربوط به سالهای بین 1368-74 است و با استفاده از 290 پرونده بیمارانی که با تشخیص اپی لپسی بستری شده بودند، انجام گرفت. پس از تهیه پرسشنامه، اطلاعات مورد نیاز جمع آوری و متعاقب آن، با بررسی آمارهای مربوطه، جداول و نمودارها ترسیم شدند.
یافته ها
بیماری صرع در مردان شایع تر از زنان و شایع ترین محدوده سنی مراجعه کننده سن 11-20 سالگی بود. شایعترین سن شروع بیماری 2-10 سالگی بود. در بین عوامل موثر بر آن، بیماری های مغزی، تب و تشنج شایع تر از عوامل دیگر بوده است.
نتیجه گیری
از آنجا که صرع یک بیماری با درمان طولانی است شناخت زمینه های ایجاد آن و پیشگیری و یا بهبود عوامل موثر بر آن می تواند در درمان موفق بیماری کمک کننده باشد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
52
لینک کوتاه:
magiran.com/p894430 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!