ارزیابی میزان توانمندی صادرکنندگان صنعت چرم استان آذربایجان شرقی

چکیده:
بازارهای جهانی، دروازه های خود را به روی جریان آزاد کالاها و خدمات، سرمایه گذاری و دیگر فعالیت های اقتصادی گشوده و موانعی که در گذشته بر سر راه تجارت در سطح جهانی موجود بود، کمتر شده و گسترش وسایل ارتباطی، تاثیر عامل زمان و مکان را در مبادلات تجاری کاهش داده است. تحولات گسترده در حوزه های مختلف، ماهیت فعالیت اقتصادی را به نحو چشمگیری تغییر داده و بازارهای بین المللی، مستعد انجام هر گونه فعالیت تجاری شده است. با این حال، بهره برداری از این فضای آماده برای تجارت بین المللی، نیازمند توسعه توانمندی های صادرکنندگان است، به نحوی که بتوانند الزامات شرایط جدید را درک کنند، نقاط ضعف خود را بشناسند و در ترمیم و تقویت آنها کوشش کنند. بر این اساس، استانداردهای زیادی برای اطمینان از توانایی صادرکنندگان، تدوین می گردد و برنامه های گسترده ای به منظور ارتقای توانمندی آنها طراحی و اجرا می شود. در این مقاله، هدف آن است تا با تکنیک های مرتبط با این موضوع، میزان توانمندی های صادرکنندگان استان ارزیابی شود و با بررسی نقاط قوت و ضعف آنها، راهکارهایی برای ارتقاء این توانمندی ها ارائه گردد. این مقاله، در هشت قسمت شامل: مقدمه، مروری بر مطالعات خارجی و داخلی، مرور پیشینه نظری، روش تحقیق، بررسی وضعیت تولید چرم در استان آذربایجان شرقی، سنجش میزان توانمندی صادرکنندگان صنعت چرم استان و نتیجه گیری تدوین شده است. نتایج به دست آمده از مطالعه میدانی نشان می دهد سطح توانمندی صادرکنندگان صنعت چرم استان آذربایجان شرقی 2/7 می باشد که پایین تر از نمره متوسط است (نمره متوسط سطح توانمندی بر اساس روش شناسی تحقیق، 5/11 است)
زبان:
فارسی
در صفحه:
157
لینک کوتاه:
magiran.com/p958929 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 990,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 50 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!