فهرست مطالب
مجله سینما و ادبیات
پیاپی 40 (بهار 1393)
- 240 صفحه، بهای روی جلد: 70,000ريال
- تاریخ انتشار: 1393/01/20
- تعداد عناوین: 66
-
سخنی با خوانندگانصفحه 3
- سینمای جهان
-
زندگی و آثار رابرد آلتمن با نگاهی به تاریخچه سینمای آمریکاصفحه 4
-
گفت وگو با رابرت آلتمن/ هنرمند و مردم دشمن طبیعی یکدیگرندصفحه 10
-
نگاهی به سینمای رابرت آلتمن/ دیالکتیک جذب و دفعصفحه 14
-
سیاست استتیکی آلتمن: براندازی رژیم بازنمایانه در سینماصفحه 24
-
مکان در میزانسن؛ به بهانه رابرت آلتمنصفحه 28
-
نگاهی به دو فیلم تصاویر و سه زنصفحه 30
-
نگاهی به راه های میان برصفحه 33
-
تزهایی درباره ی سینمای متاخیر رابرت آلتمن/ بیگانه ای در مرزهای آشناصفحه 36
-
آلتمن و مقوله جنگصفحه 40
-
درباره جاز 43/ بگذار موسیقی حرف بزندصفحه 41
-
اشباع و ادراک ابژکتیو در سینمای آلتمنصفحه 44
-
آلتمن های کوتاه: یک برداشت/ واکاوی نسبت رابرت آلتمن با مدرنیتهصفحه 46
-
نشویلصفحه 48
-
تضاد اجتماعی در فیمل های رابرت آلتمنصفحه 51
-
دستاورد چشمگیر رابرت آلتمن در هالیوود جدیدصفحه 52
- فیلم ها و احساس ها
-
گفت و گو با فیلیپ گراندریو/ شب تنصفحه 55
-
بدن های احیا شدهصفحه 60
-
نامه نگاری های فیلیپ گراندوریو و اریک وی یرصفحه 62
-
نگاهی به سینمای گراندریو، با تمرکز بر فیلم دریاچهصفحه 64
- سینمای ایران
-
راویان قصه های رفته از یاد / داستانگویی در سینمای ایران در نشست محمدعلی سجادی، مازیار میری، بهرام توکلی، جواد طوسیصفحه 68
-
برخورد خلاقانه با واقعیت، در فیلمهای سهراب شهید ثالتصفحه 82
-
راز بزگصفحه 85
-
عناصر سینمایی مستند در فیلم های داستانیصفحه 86
-
ضد پیرنگ به مثابه بازنمایی سوژه ی از هم گسیخته/ سینمای نویساصفحه 89
- سینمای مستند
-
ترانه های کبوترهای سفید / گفت و گو با خسرو سینایی پیرامون فیلم شرح حالصفحه 92
-
شرحی بر شرح حال خسرو سینایی/ مرغ نه- آدم نهصفحه 94
-
موضوع هنوز بحث انگیز سینمای مستندصفحه 96
-
آیا در سینمای مستند ایران فیلم پرتره داریم؟صفحه 97
-
درآمدی بر بازشناسی وزن ادبیات در گفتار متن فیمل های مستندصفحه 98
- شعر و داستان
-
شعرهایی از بودلرصفحه 102
-
کاتانیاصفحه 104
-
ج. جانسونصفحه 110
-
از تمثیل صداصفحه 112
-
عصای پدربزرگصفحه 114
- ادبیات: نقد و بررسی
-
حسین سناپور، سیامک گلشیری، محمد حسینی از نویسندگی شان می گویند/ به بزرگی جهان یک نویسندهصفحه 116
-
دلم نمی خواهد «گودوی» بیایدصفحه 126
-
افق های نویسندهصفحه 130
-
نویسنده کیستصفحه 136
-
مینویسم تا چیزهایی به یادم بیاید که هرگز اتفاق نیفتادهصفحه 137
-
از چیستی ادبیات و نویسندهصفحه 138
-
چرا می نویسم؟صفحه 140
-
نوشتن در ناسازهصفحه 142
-
وصف نوشتنصفحه 146
-
از سفیدی این صفحه می ترسمصفحه 149
-
فردیتصفحه 150
-
سفینهی امیدواریصفحه 152
-
از چگونگی به چیستی آن اسب سرکشصفحه 156
-
نام مستعار و کیستی نویسندهصفحه 158
- پرونده ویژه
-
اوتس در سرزمین عجایبصفحه 162
-
گفت و گو با جویس کرول اوتسصفحه 164
-
ماستیفصفحه 167
- گفت و گوی ادبی
-
گفت و گوی علی عبداللهی با محمدعلی سپانلو/ راز استحاله ی درخت و انسانصفحه 172
-
اغوای خانم زمانصفحه 181
- میز روشنفکری
-
آسیب شناسی هنر و روشنفکری ایرانی در گفت و گوی مراد فرهادپور و صالح نجفی/ هنر و روشنفکری ما تا آخر خط نمی روندصفحه 183
-
پاسداران اندیشه، سرچشمه های ایدئولوژیصفحه 192
- مطالب آزاد
-
ادبیات ناب ژاپن در مقام ادبیات ملیصفحه 196
-
نشکسته نویسیصفحه 200
- تجسمی
-
انقلاب در شعر و نقاشی ایران در گفت و گو با آیدین آغداشلوصفحه 202
-
چند نکته درباره ی چند چهره ی بنیانگذار/ انقلاب نیما، انقلاب ضیاءپورصفحه 208
- موسیقی
-
تامی، کن راسل و گروه هو/ جذابیت بصری راک - اپراصفحه 211
-
دیوار، آلن پارکر و پینک فلوید/ آجر دیگری در دیوارصفحه 216
- نقد کتاب
-
گفت و گو با احمد غلامی به مناسبت انتشار رمان اخیرشصفحه 220
-
گفت و گو با خجسته کی هان درباره کتاب سیلویصفحه 228
- فیلم/ فلسفه
-
مقدمه ای خرد بر آغاز صفحات فیلم- فلسفه/ چرا همه چیز تصویر استصفحه 232
-
سینما و استتیک اگزیستانسیالیستیصفحه 234