آرشیو سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۰
ایران
۴

تسویه های خونین درون گروهی در «پ ک ک»

حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک)، پس از اعدام شماری از اعضای جدا شده خود، برای جلوگیری از افشای این اقدام، عاملان این اعدام را هم قربانی تسویه حساب داخلی کرد.به گزارش بازتاب به نقل از سایت خبری «پوک مدیر»، پنجشنبه گذشته، حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک)، «ولید چات»، معروف به «نوعمان» قاتل «کانی یلماز» و «سردار کایا» را اعدام کرد.

در این باره، یک منبع آگاه از کوهستان قندیل که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار روزنامه «چاودیر» چاپ سلیمانیه گفت: پس از اینکه «ولید چات» در 11 فوریه گذشته، سردار کایا و کانی یلماز را بنا به دستور «پ. ک. ک» با انفجار یک اتومبیل بمب گذاری شده در شهرک صنعتی شهر سلیمانیه ترور کرد و سپس خود را به نیروهای «پ. ک. ک» در کوهستان های قندیل رساند، برای آنکه جزییات ترور دو عضو پیشین «پ. ک. ک» آشکار نشود، وی روز پنجشنبه گذشته به دستور شورای رهبری «پ. ک. ک» اعدام شدا البته این حزب بعدها مدعی شد که نامبرده خودکشی کرده است.

این منبع همچنین افزود: این نخستین بار نیست که این حزب، دست به چنین اقدام هایی می زند، به صورتی که از طریق اعضای خود، افرادی را که از سازمان بیرون می روند ترور می کند و سپس خود این افراد را نیز به قتل می رساند. لازم به یادآوری است، روز 11 فوریه 2006، «کانی یلماز» به همراه سردار کایا در شهرک صنعتی سلیمانیه ترور شد.نامبرده پیش تر عضو شورای رهبری حزب کارگران کردستان ترکیه و همچنین سخنگوی این حزب در اروپا بود و نیز مدتی سرپرستی کمپ نظامی «پ. ک. ک» در دره «بقاع» لبنان را برعهده داشت.

وی پیش از ترور از حزب کارگران کردستان ترکیه جدا شده و معاون دبیر کل «حزب میهن خواه دموکرات» به رهبری «عثمان اوجالان»، برادر رهبر در بند حزب کارگران کردستان ترکیه بود.