آرشیو سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۰
فرهنگ و هنر
۱۶

برگزاری نشست مطبوعاتی نخستین مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان

گروه فرهنگی : علی اکبر قاضی نظام، مدیر بخش هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران گفت: برای ارتقای سطح نمایشنامه نویسی تئاتر کودک و نوجوان، تصمیم به برگزاری اولین مسابقه نمایشنامه نویسی تئاتر کودک گرفتیم. در این نشست مطبوعاتی که در فرهنگسرای هنر (ارسباران) برگزار شد، علاوه بر مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجتبی اقدامی رییس فرهنگسرای هنر (ارسباران) و نبی الله گیاهچی مسوول هنرهای نمایشی این فرهنگسرا حضور داشتند و درباره اهداف، چگونگی و انتخاب آثار این بخش بحث و گفت وگو شد.

رییس فرهنگسرای هنر خاطرنشان کرد: تعداد نمایشنامه هایی که ویژه کودکان و نوجوانان نوشته شده شاید به اندازه انگشتان دست باشد. بنابراین با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری با راه اندازی این مسابقه نمایشنامه نویسی خواستیم قدم کوچکی در این حوزه برداریم. تماشاگران آینده تئاتر ما باید از الان بتوانند نمایش های ویژه خود را ببینند. نبی الله گیاهچی مسوول تئاتر فرهنگسرای هنر متولی برگزاری این مسابقه نیز گفت: از اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، مرکز تولید تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه کودک و نوجوان شبکه اول و دوم سیما، گروه ادب و هنر شبکه 4 و گروه آموزش هنرهای نمایش دانشکده هنرهای زیبا به عنوان نهادها و ارگان هایی نام برد که در برگزاری این مسابقه نمایشنامه نویسی با فرهنگسرای هنر همکاری می کنند. هر نویسنده می تواند سه نمایشنامه برای این مسابقه ارسال کند و ارجحیت با نمایش های تازه نوشته شده است.

گیاهچی تصریح کرد: آؤار در مرحله دوم نیز توسط یک هیات داوران برجسته دیگر مورد بررسی قرار می گیرد و در پایان طی مراسم اختتامیه همزمان با روز جهانی کودک، 16 مهرماه 85، از برگزیدگان این مسابقه با جوایز نفیس تقدیر می شود. وی جوایز این بخش را 5\4 میلیون تومان جایزه نقدی برای نفر اول، 5\3 میلیون تومان برای نفر دوم، 5\1 میلیون تومان برای نفر سوم و یک جایزه ویژه به مبلغ یک میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این جوایز به همراه چاپ نمایشنامه و اجرای عمومی است و شش نمایشنامه دیگر نیز از این آؤار برگزیده چاپ خواهد شد.