آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۷۴۷
صفحه اول
۱
بازتاب

دفتر رئیس جمهور تکذیب کرد

با سلام.در شماره روز شنبه 9/2/85 آن روزنامه (صفحه اول) خبری با عنوان «مخالفت رئیس جمهور با تفکیک زنان و مردان» درج شده که متاسفانه در تنظیم آن با نادیده گرفتن موازین حرفه ای، ضمن تقطیع خبر سخنان رئیس جمهور محترم (به نقل از ایرنا) و با حذف جملاتی از آن، تیتری انتخاب شده که با روح سخنان ایشان کاملا متفاوت است.

لذا با ارسال متن پیاده شده بخش مورد نظر از سخنان ایشان، ضروری است در نخستین شماره آن روزنامه، طبق قانون مطبوعات (در همان صفحه و ستون) این مطلب تصحیح و به اطلاع مخاطبان آن نشریه رسانده شود.

رئیس جمهور در جمع منتخبان استان زنجان: «من فکر می کنم هر نوع تفکیکی که یک نوع جدایی قطعی را برساند، حتما به بانوان آسیب خواهد زد، ما معتقدیم زن و مرد یک حقیقت هستند. انسان هستند، انسان. خدا به هر کدام استعدادهایی داده، اینها مکمل هم هستند اصلا مقابل هم نیستند. اصلا رقابتی میان زن و مرد نیست. البته یک رقابت همگانی است به سمت قله های کمال، همه باید بدویم، کمک هم باشیم، تعاونوا علی البر و التقوی...»

کاملا واضح است که منظور رئیس جمهور محترم در این سخنان تاکید بر مکمل بودن زن و مرد در رسیدن به اهداف الهی است که آن روزنامه با تقطیع خبر و انتخاب تیتری استنباطی سعی داشته است منظور رئیس جمهور محترم را طور دیگری وانمود کند.

شرق: خبر دیروز شرق عینا به نقل از تلکس خبرگزاری رسمی و دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) با شماره خبر (1436/595/587) و زمان ارسال (22:00 جمعه 8 اردیبهشت 1385) منتشر شده بود و تا ساعت 20 روز شنبه 9/2/1385 همچنان بر روی سایت خبری ایرنا قرار داشت. در این خبر جمله پایانی مورد ادعای دفتر رئیس جمهور نیامده است.

شرق تاسف خود را از نیت خوانی دفتر رئیس جمهور و دادن نسبت ناروا به مطبوعات اعلام می کند.

بدیهی است که نقل دیدگاه های آقای رئیس جمهور نباید مورد تکذیب دفتر ایشان قرار گیرد یا شرق را به سبب آن شماتت نمایند.