آرشیو پنجشنبه ۲‌شهریور ۱۳۸۵، شماره ۷۸۵۰
شهرستان ها
۴

آیت الله نوری همدانی: کشورهای اسلامی نباید زمینه را برای فعالیت و نفوذ دشمنان در منطقه فراهم کنند

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید قم گفت: کشورهای اسلامی نباید میدان را برای فعالیت و نفوذ دشمنان در منطقه فراهم نمایند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایشان در دیدار با مسئولان عقیدتی سیاسی سراسر کشور، نسبت به خطر نفوذ و حضور مستکبران در میان کشورهای اسلامی در منطقه هشدار داد وگفت: دشمنان اسلام هر روز با بهانه های مختلفی به سمت کشورهای اسلامی در حرکت می باشند.

ایشان ادامه داد: ما باید در برابر القائات مکاتب انحرافی دشمنان پایگاه های عقیدتی خود را تقویت نماییم.

آیت الله نوری همدانی گفت: اگر دشمنان با شبهات و القائات خود دین را از صحنه زندگی خارج نمایند همه چیز را تسخیر خواهند کرد.

ایشان با اشاره به نقش دین در پیشرفت جامعه بشری اظهار داشت: در هر کشوری که اثری از دین الهی وجود داشته باشد حاکمان و مردم از ظلم، ستم و بی عدالتی خسته و دنبال سعادت و پیشرفت می باشند.

ایشان خاطرنشان کرد: جوانان ایران در پرتو دین و ایمان الهی توانستند فناوری صلح آمیز هسته ای را تسخیر نمایند.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولتهای غربی برای کم رنگ کردن عقاید مسلمانان، دین اسلام را عامل انحطاط مسلمانان می دانند، این در حالی است که تنها عامل عقب ماندگی مسلمانان دوری از اسلام ناب می باشد.

ایشان گفت: در جامعه ای که دین، محور و حاکمیت داشته باشد حاکم تنها برای سعادت مردم تلاش می نماید.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران که دین حاکم است همه مسئولان برای پیشرفت کشور و خدمت به مردم تلاش می کنند.