آرشیو شنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۸۶۵۵
اخبار اقتصادی
۴

از ماه آینده صورت می گیرد توزیع 4میلیون کارت هوشمند سوخت در تهران

با اجرای فاز چهارم اجرای طرح کارت هوشمند سوخت در منطقه کرج، فاز بعدی نیز از ابتدای آذرماه در تهران به اجرا درخواهد آمد و در این مرحله حدود 4میلیون کارت در بین مالکین خودروها توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، فاز چهارم اجرای آزمایشی پروژه کارت هوشمند سوخت در منطقه کرج شامل شهرهای کرج، طالقان، ساوجبلاغ و هشتگرد در حال اجرا است و کارتهای هوشمند صادر شده پس از پاکت گذاری و هماهنگی پست و ناجا، بزودی توزیع می شود.

نخستین محموله کارتهای هوشمند سوخت حاوی 05 هزار کارت به شرکت پست تحویل داده شده و مابقی نیز تا سقف روزانه 30هزار کارت به تدریج تحویل می گردد تا کار توزیع 031 هزار کارت هوشمند سوخت در روز انجام شود.

بنابراین گزارش، جهت سهولت سوختگیری خودروها، جایگاههای سوختگیری منطقه کرج به سه بخش تقسیم شده اند، جایگاههایی که تمامی تلمبه های آنان، کارتی است و مالکین خودروها تنها با استفاده از کارت می توانند سوختگیری کنند. جایگاههایی که تنها نیمی از تلمبه های آن کارتی است و جایگاههایی که تنها 20درصد تلمبه های آن با کارت کار می کنند.

جایگاههایی که در مسیر آزادراهها و نقاط پرتردد قرار دارند، تنها 20درصد تلمبه های آن کارتی است و خودروهای عبوری از دیگر شهرها که فاقد کارت هوشمند هستند، می توانند از دو دسته جایگاه اخیر برای سوختگیری استفاده کنند.

به گزارش فارس، پس از منطقه کرج، منطقه تهران نیز به تدریج تحت پوشش کارت هوشمند سوخت قرار می گیرد. برنامه زمان بندی در نظر گرفته شده برای تکمیل فاز چهارم (منطقه کرج) تا پایان آبان ماه است و پس از آن کار به صورت کاملا عملیاتی دنبال می شود.

بنابراین گزارش، فاز بعدی که تحت پوشش قراردادن تهران در استفاده از کارت هوشمند سوخت است، آذرماه آغاز می شود و با توجه به نصب تجهیزات کارتخوان در جایگاهها، راه اندازی سیستم به صورت عملی آغاز خواهد شد. در این مرحله حدود 4میلیون کارت هوشمند سوخت در تهران توزیع می شود.

سازوکار توزیع کارت در تهران مشابه منطقه کرج است و از این لحاظ تفاوتی ندارد. کارتهای هوشمند سوخت منطقه تهران نیز شخصی سازی شده اند و اولویت اول توزیع نیز با خودروهای پلاک ایران می باشد.