آرشیو چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵، شماره ۱۰۹۷
بانک و بیمه
۱۳

مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی بانک مرکزی: موسسه مالی و اعتباری بنیاد 90درصد راه دریافت مجوز را پیموده است

لیلا اکبرپور

مدیر اداره نظارت بر موسسات پولی غیربانکی بانک مرکزی به دنیای اقتصاد گفت: موسسه مالی و اعتباری بنیاد برای گرفتن مجوز از بانک مرکزی 90درصد راه را پیموده است و در اخذ مجوز از سایر موسسات مالی و اعتباری دیگر جلوتر است.

ابراهیم درویش در پاسخ به این پرسش دنیای اقتصاد مبنی بر اینکه چطور ممکن است یک موسسه مالی و اعتباری با سابقه 21ساله، تعداد قابل ملاحظه ای شعبه و سپرده گذار و حجم بالای اعطای تسهیلات به متقاضیان وام، هنوز مجوز فعالیت نگرفته باشد، گفت:

موسسه مالی و اعتباری بنیاد از سال 64 با مجوز نخست وزیر وقت آقای موسوی مجوز فعالیت خود را در بازار پولی کشور گرفت.

درویشی ادامه داد: پس از چند سال فعالیت، بانک مرکزی از موسسه بنیاد خواست تا ضوابط خود را با ضوابط شورای پول و اعتبار منطبق سازد و در واقع سا ل های گذشته بنیاد در صدد این انطباق بود.

مدیر اداره نظارت بر موسسات غیربانکی بانک مرکزی با بیان اینکه موسسه مالی و اعتباری بنیاد نزد بانک مرکزی سپرده قانونی دارد گفت: اخذ مجوز به این موسسه مراحل پایانی خود را می گذراند و به زودی صادر خواهد شد. او یادآور شد: هیچ موسسه ای رها شده در کشور وجود ندارد و بانک مرکزی بر تمام موسسات به نوعی کنترل و نظارت دارد فقط مراحل قانونی صدور مجوز نهایی باید بر اساس مقرراتی صورت گیرد که زمان بر است. او در خصوص مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها که اعلام کرده بود تنها موسسات مالی و اعتباری قوامین، انصار و مهر در صدد گرفتن اخذ مجوز هستند متذکر شد: منظور از اعلام خبر این بود که موسسه مالی و اعتباری بنیاد مراحل پایانی را می گذراند و به زودی مجوز خود را می گیرد، به همین منظور نام بنیاد در میان دیگر اسامی ذکر نشده بود.