آرشیو سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۱۸۷
خبر
۷

افزایش 5میلیون نفری تعداد بیمه شدگان

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با اعلام این که تحت پوشش تامین اجتماعی رفتن یک میلیون و 200 هزار راننده که تامین معاش آنها از طریق رانندگی است با یارانه دولت، در بودجه سال آینده پیش بینی شده است، گفت: در صورت تصویب لایحه و اجرای این طرح، با احتساب خانواده این تعداد راننده، 5 میلیون نفر در سال 86 تحت پوشش سازمان می روند.

به گزارش ایسنا عبدالرضا مصری در جلسه شورای اداری شهرستان فومن، با اشاره به عزم و اراده ملی برای کاهش سیستم دولت سالاری، افزود: در بازار رقابت دولت و بخش خصوصی، دولت به علت اتکا به بودجه برنده است.

وی با اشاره به این که سیستم بودجه کشور معیوب بوده و این ربطی به دولت های قبلی و فعلی ندارد، اظهار کرد: بیمه، صندوقی بین نسلی است و افراد در زمان توانایی، باید آن را برای بهره گیری در زمان ناتوانی، درک کنند.

به گزارش ایسنا داوود مددی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در مراسم افتتاح کارگزاری رسمی تامین اجتماعی شماره 13 رشت، افزود: تامین اجتماعی با داشتن حجم کار بسیار زیاد و ارائه خدمات گسترده به افراد تحت پوشش خود، متحمل فشارها و انتقادهای بی اساس می شود.

مددی خاطرنشان کرد: بررسی حق بیمه کشورها نشان می دهد، این میزان در سایر کشورها به مراتب بالاتر از ایران است، به عنوان مثال حق بیمه در آلمان 43 درصد، ترکیه 34 درصد، فرانسه 50 درصد، مصر 40 درصد و حتی چین که کالاهایش جهان را گرفته، 43 درصد بوده و این درحالیست که سازمان تامین اجتماعی ایران، 18 نوع خدمات در برابر 27 درصد حق بیمه ارائه می دهد و این در هیچ جای دنیا نظیر ندارد. مددی با بیان این که تامین اجتماعی برای نظام، برکت است و اگر توسعه یابد فقر کم و باب نهادهای حمایتی نیز بسته می شود، اذعان کرد: در نگاه کلان ملی، به ازای پرداخت هر یک هزار میلیارد تومان کمک دولت به بنگاه های حمایتی، 2/1 درصد به تورم اضافه می شود؛ اما در حوزه بیمه ای تورم نداریم، چرا که نظام بیمه ای، یعنی تعادل، از شاغل گرفتن و به بیکاران دادن و از سالم برای مریض هزینه کردن است.