آرشیو سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۵، شماره ۱۱۸۷
بورس - آمار روزانه
۱۹

شاخص تحت تاثیر گروه خودرویی

فرخنده رحیمی

روز گذشته شاخص کل بورس تهران تحت تاثیر گروه خودرویی از جمله ایران خودرو، سایپا و ایران خودرو دیزل به رشدی ناچیز دست یافت.

شرکت سرمایه گذاری غدیر که دومین روز معاملاتی اش را می گذرانید همچنان با کاهش قیمت سهام خود موجب افت شاخص شد. شرکت های چادرملو و شاهد نیز شرکت های دیگری بودند که شاخص را کاهش دادند. شرکت های ایران خودرو و مهرکام بیشترین حجم معاملات را که بیش از 7میلیون و 516هزار سهم بود به خود اختصاص دادند. بیشترین ارزش معاملات مربوط به گروه خودرو و ساخت قطعات بود. این گروه بیش از 11میلیون و 449هزار سهم به ارزش 27میلیارد و 777میلیون ریال را معامله کرد.

سهام شرکت های باما و فرآوری مواد معدنی در تالار اصلی و سیمان قاین و تولید مواد اولیه داروپخش در تالار فرعی بیشترین قیمت را داشتند. شرکت عایق پلاستیک و تراکتورسازی ایران بیشترین افزایش قیمت و شرکت سرمایه گذاری توکافولاد (هلدینگ) و تولید سموم علف کش نیز بیشترین کاهش قیمت را داشتند. بیشترین تعداد معاملات مربوط به ایران خودرو و سرمایه گذاری غدیر و بیشترین تعداد سهامداران نیز مربوط به نورد و لوله اهواز و پارس خودرو بود.

حجم کل معاملات بورس تهران بیش از 24میلیون و 103هزار سهم به ارزش 76میلیارد و 295میلیون ریال بود که نسبت به روز معاملاتی قبل 85 میلیارد و 552میلیون ریال کاهش داشت. تعداد شرکت های معامله شده در این روز 123 شرکت بود که از این تعداد 44 شرکت با رشد و 49 شرکت با افت قیمت سهام خود مواجه شدند.