آرشیو سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۱۰
بورس و بازار
۱۵

روزنگار شاخص

گروه اقتصادی: دیروز فولاد مبارکه اصفهان با 34 میلیون سهم بیشترین متقاضیان خرید را در بازار به خود اختصاص داد. پتروشیمی خارک، فولاد خوزستان، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، بانک پارسیان، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، پتروشیمی اصفهان و سرمایه گذاری ملی ایران هم درازترین صف های خرید را داشتند. مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران، سرمایه گذاری غدیر، باما، صنعتی دریایی ایران، صنایع شیمیایی ایران، ایران خودرو، کالسیمین، سایپا و سیمان هگمتان طولانی ترین صف های فروش را در بازار شکل دادند. شاخص بورس (سود نقدی و قیمت) روز گذشته با 93 واحد افزایش به 36 هزار و 318 رسید. شاخص قیمت هم دیروز عدد 10 هزار و 313 را در پرونده خود ثبت کرد که نسبت به آخرین روز کاری قبل از آن 25 واحد افزایش داشت. شاخص تابلوی اصلی در معاملات دیروز بازار 15 واحد افزایش را تجربه کرد تا روی عدد 8 هزار و 914 متوقف شود. شاخص تابلوی فرعی هم با 39 واحد افزایش به عدد 11 هزار و 753 رسید. «فملی» دیروز اثرگذارترین نماد بر شاخص بود که 19 واحد شاخص را به بالاهل داد. «شخارک» هم دیروز با

92/4 واحد، «و صندوق» با 70/4 واحد، «و معادن» با 4 واحد، «وپارس» با 96/3 واحد، «کچاد» با

73/3 واحد و «شاراک» با 37/1 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. در مقابل «لکما» با 84/7 واحد، «خودرو» با 08/4 واحد، «فاسیمین»، «خساپا» «و ساخت»، «و کارو» و «و پخش» هر کدام با یک واحد بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص به جای گذاشتند.

بازگشایی 4 نماد معاملاتی

نماد معاملاتی شرکت های بین المللی محصولات پارس پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه و شرکت کارخانجات مخابراتی ایران پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و نماد شهد ایران پس از برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده و انتخاب اعضای هیات مدیره بازگشایی شده و آماده انجام معامله هستند. نماد حق تقدم شرکت کمباین سازی ایران به منظور عرضه حق تقدم استفاده نشده، آماده انجام معامله است.