آرشیو دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۲۹
اخبار اقتصادی
۴

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن خبر داد واگذاری 14 هزار میلیارد ریال سهام گروه های صنعتی و معدنی

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از واگذاری بیش از 41 هزار میلیارد ریال از سهام این سازمان تا پایان امسال خبر داد.

«احمدعلی هراتی نیک» افزود: این سهام در گروه های فولاد، آلومینیوم، مس، معدن و سیمان از طریق بورس، مزایده و توزیع سهام عدالت واگذار خواهد شد. به گزارش ایرنا، معاون وزیر صنایع و معادن گفت: سرمایه فعلی این سازمان بیش از 3.2 هزار میلیارد تومان است که این سرمایه در قالب سه میلیارد و 235 میلیون و 400 هزار سهم 10 هزار ریالی به نام دولت تا پایان سال 85 ثبت شده است. وی افزود: در گزارش هیات عامل به مجمع عمومی عادی سالانه سازمان عنوان شده، ایمیدرو از سال منتهی به اسفندماه 85 دارای 34 شرکت تابعه با سهام بالای 50 درصد و 29 شرکت وابسته با سهام زیر 50 درصد بوده که این شرکت ها در پنج گروه اصلی فولاد، مس، آلومینیوم، معدن، سیمان و سایر به فعالیت می پردازند.

وی با بیان رتبه بندی و ارزشیابی سازمان در میان 100 شرکت برتر کشور گفت: ایمیدرو از لحاظ میزان دارایی رتبه 9، میزان فروش رتبه 3، میزان سود قبل از کسر مالیات رتبه 3، بازده فروش رتبه 42، بازده دارایی رتبه 55، تعداد کارکنان رتبه 4 و میزان صادرات رتبه دوم را در میان 100 شرکت برتر کشور تا پایان سال 84 به خود اختصاص داد.

هراتی نیک با اشاره به میزان فروش ایمیدر و گفت: ایمیدرو در سال گذشته 93 هزار و 531 میلیارد ریال در انواع محصولات فروش داشته که این میزان نسبت به سال 84 از رشدی 46 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: 61 درصد این میزان فروش مربوط به فولاد، 18 درصد مس، 9 درصد مواد معدنی، 6 درصد آلومینیوم، 2درصد سیمان و4 درصد مربوط به سایر محصولات بوده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: دو هزار و 457 میلیون دلار تا پایان سال 85، در انواع محصولات صادرات صورت گرفته که این میزان نسبت به سال 84 رشدی معادل 30 درصد داشته است.