آرشیو دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۶۴
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

دخالت کیهان در ایسنا!

روزنامه همبستگی از توصیه کیهان در خصوص پرهیز از غوغاسالاری و مبنا قرار گرفتن قانون در تغییرات مدیریتی ایسنا برآشفت!

این روزنامه روز یکشنبه در گزارشی تحت عنوان «دخالت کیهان در ایسنا»، با اشاره به انتقاد کیهان از موضع گیری مکرر مدیرعامل اسبق ایسنا، در خصوص نحوه تعیین مدیران ایسنا به نقل از سرپرست برکنار شده ایسنا نوشت: «دوستان کیهانی قصه را از آخر خوانده اند. زیرا فاتح صاحب اساسنامه ایسناست! و قانون ایسنا را نوشته است! و متاسفانه روزنامه کیهان می آید و به فاتح تذکر می دهد که شما کی هستید و از کجا آمده اید و چرا در گوشه ای از دنیا برای ایسنا نظر می دهی؟ اگر فاتح که موسس ایسنا است حق نداشته باشد برای ایسنا حرف بزند، پس چه کسی می خواهد حرف بزند؟!

همبستگی در ادامه این گزارش نوشت: «کارکنان کیهان همچون یک پدرخوانده برای دیگر رسانه ها تعیین تکلیف می کنند!»

گفتنی است روزنامه کیهان روز پنج شنبه از مداخلات مدیرعامل اسبق ایسنا در امور داخلی این رسانه و به ویژه تعیین تکلیف وی برای اعضاء هیئت مدیره ایسنا، به عنوان اقدامی غیرمتعارف انتقاد کرد و خواستار اعمال رویه ها در چارچوب های قانونی شد.

شنیده ها حاکی از آن است که این قبیل مداخلات مدیرعامل اسبق ایسنا تنها به نامه نگاری محدود نبوده و ایشان به رغم اقامت در انگلستان علاوه بر تماس مکرر با خبرنگاران، دبیران و سردبیران ایسنا، بیش از 180 دقیقه با حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی تلفنی مذاکره نموده و خواستار جلوگیری از اعمال تغییرات در ایسنا شده بود.