آرشیو دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۶۴
اخبار کشور
۱۴

با هدف گسترش هماهنگی ها هیئت نظامی عمان وارد تهران شد

جانشین اطلاعات عملیات ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد که به دلیل اهمیت تنگه هرمز گسترش همکاری های نظامی میان ایران و عمان در ارتقای امنیت و ثبات منطقه مؤثر است.

به گزارش خبرگزاری ها، سرتیپ محمدعلی رحمانی جانشین اطلاعات عملیات ستاد کل نیروی های مسلح پس از استقبال از هیئت عالی رتبه نظامی کشور عمان به سرپرستی سعودبن سلیمان بن ناصر آل حسبی، با اشاره به دور ششم مذاکرات بین دو کشور گفت: در این دور از مذاکرات قرار است هیئت های دو کشور در خصوص همکاری های آموزشی، امنیتی، جلوگیری از تخلفات بین دو کشور، جلوگیری از قاچاق، همکاری امداد و نجات در دریای عمان و خلیج فارس و همچنین جلوگیری از حوادث بحث و گفتگو کنند.

وی با اشاره به اجلاس پنجم نظامی بین دو کشور گفت: ما در اجلاس پنجم که در عمان برگزار شد چند کمیته تخصصی را تشکیل دادیم که کمیته آموزش، کمیته دریایی، فنی، امور مربوط به همکاری های نظامی و امنیتی از جمله این کمیته هاست و قرار شد در خصوص مسائل مربوط به خود بحث و تبادل نظر کنند.

جانشین اطلاعات عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه 95درصد مصوبات دور پنجم اجلاس تاکنون اجرایی شده است، گفت: با اجرایی شدن 95 درصد مصوبات اجلاس پنجم، امروز شاهد برقراری روابط خوب و مناسب نظامی بین دو کشور هستیم که امیدوارم با برگزاری ششمین اجلاس روابط دو کشور گسترش بیشتری پیدا کند.

رحمانی بحث و بررسی در خصوص برخی دیگر از مصوبات اجلاس گذشته و ارزیابی آنها و همچنین گسترش عملیات مانور امداد و نجات در دریای عمان و خلیج فارس و گسترش امور امنیتی بین دو کشور را از مهمترین برنامه های اجلاس ششم عنوان کرد.

این مقام ارشد نظامی کشورمان گفت: ما در این اجلاس در تلاشیم تا روابط ایران با عمان را بیشتر از گذشته عمق ببخشیم زیرا این دو کشور از پتانسیل های خوبی برخوردارند که می تواند تاثیر بسزایی در شرایط منطقه داشته باشد.

وی تاکید کرد: به دلیل اهمیت تنگه هرمز، گسترش همکاری های نظامی میان دو کشور در ارتقای امنیت و ثبات منطقه موثر است. هیئت عالی رتبه نظامی کشور عمان علاوه بر دیدار با فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح از صنایع نظامی کشورمان نیز بازدید خواهد کرد.