آرشیو سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۵۷۴
سیاسی
۶

مرتضی مبلغ اعلام کرد: پیگیری راهبرد دعوت از افراد مجرب در جبهه اصلاحات

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات گفت: طبق فراخوان آقای خاتمی، اصلاح طلبان مذاکره و دعوت از افراد فرهیخته و باتجربه را به شکل راهبردی دنبال می کنند و امیدوارم به صورت مثمرثمری بتوانند کارها را پیش ببرند.

سیدمرتضی مبلغ در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: با توجه به آموزه مهم حضرت امام که مجلس در راس امور قرار دارد، شایسته است که شخصیت های برجسته و والایی در آن حضور پیدا کنند و البته در شرایط فعلی این ضرورت به صورتی بسیار مضاعف احساس می شود، چرا که امروز به دلیل تغییر و تحولاتی که در سطح مدیریتی کشور به وجود آمده است و به رغم تمام وعده وعیدها و امیدواری هایی که داده می شود، شیب مدیریت و اقتصاد به وضعیت نگران کننده یی نزول می کند.

وی با اشاره به موضوع تورم و ابراز این عقیده که «اگر در گذشته مردم، سالانه و به اندازه کم طعم تلخ تورم را می چشیدند، اکنون این وضع هفتگی و ماهانه شده است» بر ضرورت افزایش سطح مدیریتی در کشور و طرح مباحث تخصصی، کارشناسانه و نگاه علمی و واقع بینانه به مسائل تاکید کرد.

مبلغ با تاکید بر این مساله که مجلس هشتم حضور شخصیت های برجسته و شناخته شده را می طلبد به عملکرد مجلس هفتم و چگونگی برگزاری انتخابات این مجلس اشاره کرد و افزود: عملکرد نمایندگان مجلس نباید شبیه وکیل الدوله و این گونه باشد که تنها به خواسته های دولت عمل کنند. مجلس هم به اندازه دولت نسبت به شرایطی که ایجاد می شود مسوول است بنابراین باید وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام دهد و برخی اقدامات غیرکارشناسی را کنترل کند.