آرشیو سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۵۷۴
برش های کوتاه
۹

مجازات سنگین برای فروش شاخه درخت بودا

گروه ترجمه: مقامات هندوستان کاهن اعظم بودایی معبد بودگایا را مجبور به استعفا و یک مقام رسمی عالی رتبه را هم از کار خود معلق کردند زیرا این دو با هم دست به یکی کرده بودند و شاخه یی از درخت «تنویر افکار» معبد را بریده و آن را فروخته بودند.

گفته می شود بودا در 2550 سال پیش از طریق این درخت به تنویر افکار دست یافت. این اقدام باعث احضار این دو نفر به دادگاه عالی هندوستان شده است. فرد دیگری که شریک این کاهن بودایی بوده هم طبق رای دادگاه از موقعیت خوبی که داشته، محروم شده است.

کاهن قبلی معبد بودگایا که عضو کمیته امنای این معبد است به شدت از وقوع این امر ناراحت است و خواستار اشد مجازات برای این مجرمان شده است. او در گفت وگویی تلفنی با خبرنگاران گفت: «با استعفای کاهن اعظم این معبد موافقت شده است.»

قرار است میزان مجازات مقامات دولتی که در این کار دست داشته اند، به زودی تعیین شود. یک گزارش رسمی که از جزئیات این خلافکاری خبر داده در هفتم دسامبر به دادگاه ارائه شده است. مالکار کاهن اعظم معبد اعتراف کرده که او سه شاخه درخت را در 10 جولای بریده و آن را به محل اقامت خود برده است. تعداد زیادی از راهبان این معبد خواستار مجازات افراد مسوول وقوع این فاجعه شده اند.