آرشیو سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۵۷۴
ورزش
۱۷

تی شرت امضا شده اسطوره در موزه وزارت امور خارجه /تمایل مارادونا به ملاقات احمدی نژاد

دیه گو آرماندو مارادونا. این بار خبرسازی چهره تکرار نشدنی فوتبال جهان به خاطر حرکتی است که در سفارت ایران در بوئنوس آیرس انجام داد.

مارادونا روز شنبه در سفارت ایران حاضر شد و با محسن بهاروند سفیر ایران در آرژانتین دیدار کرد. مارادونا در این دیدار تی شرتی همراه با امضایش را به «بهاروند» هدیه داد. حرکت جالب مارادونا اما صحبت هایی بود که در جریان دیدار با بهاروند کرد: «از اعماق قلبم مردم ایران را دوست دارم. این را با تمام وجود می گویم به دلیل اینکه آن را باور دارم.»

مارادونا که بارها به جرج بوش حمله کرده و سیاست های او را در جهت پایان انسانیت توصیف کرده، در پایان دیدار از سفارت ایران در آرژانتین تاکید کرد: «من از دولت و رئیس جمهور ایران حمایت می کنم و دوست دارم احمدی نژاد را ملاقات کنم. تاکنون با دو رئیس جمهور دیدار کرده ام: فیدل کاسترو و هوگو چاوس. دوست دارم سومین رئیس جمهوری را که ملاقات می کنم، احمدی نژاد باشد.»

مارادونا که افکار «ضد سرمایه داری» دارد، بارها علاقه شدید خود را به چه گوارا اعلام کرده و رابطه خیلی خوبی هم با کاسترو و چاوس دارد. مرد تکرار نشدنی فوتبال جهان در بدترین شرایط جسمانی خود به کوبا رفت و در هاوانا مورد عمل جراحی شکم قرار گرفت. پشت پای راست مارادونا، نام «فیدل کاسترو» خالکوبی شده و این موضوع رابطه ویژه او با سیاستمدار برجسته کوبا را نشان می دهد. بهاروند در پایان ملاقات با دیه گو آرماندو مارادونا اعلام کرد، تی شرت امضا شده مارادونا به موزه وزارت امورخارجه فرستاده می شود تا به نمایش عمومی درآید. این موضوع اما از منظر سیاسی هم اتفاق ویژه یی است چرا که روابط سیاسی ایران و آرژانتین در حال حاضر اصلا خوب نیست و این موضوع حتی در رابطه ورزشی دو کشور هم تاثیر گذاشته است، به طوری که تیم ملی جوانان والیبال ایران برای حضور در مسابقات جهانی، نتوانست ویزای آرژانتین را دریافت کند و لیگ برتر ایران هم پس از چند سال، دیگر هیچ بازیکنی از آرژانتین ندارد و ورزشکاران این کشور هم نمی توانند به راحتی وارد ایران شوند. در این شرایط حرکت جالب مارادونا و ابراز علاقه او به رئیس جمهوری ایران، قطعا طی روزهای آتی واکنش های متفاوتی را در رسانه های گروهی آرژانتین به دنبال خواهد داشت، هرچند همه منتظر آن اتفاق ویژه هستند: مارادونا و محمود احمدی نژاد در یک قاب.