آرشیو سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۵۷۴
ورزش
۱۶

ژولیو باپتیستا و یک گل سرنوشت ساز دیگر/ زیبایی یک زشت

کمتر کسی باور می کرد سرنوشت ال کلاسیکو تنها و تنها در گرو گل دیدنی «ژولیو باپتیستا» باشد اما گویا فراموش کرده بودند که این برزیلی چندماه پیش سرنوشت کوپا امه ریکا را با گشودن دروازه آرژانتین درست به همین شکل رقم زده بود.

صبح پس از ال کلاسیکو رسانه های اروپایی علاقه بسیار زیادی به استفاده از عنوان داستان رمانتیک the Beauty and the Beast یا «دیو و دلبر» نشان داده بودند: «دلبری یک دیو». روزنامه مارکا حامی اصلی رئال مادرید درست پیش از مسابقه حیثیتی گفت گویی بلند با باپتیستا ترتیب داده بود و حالاپس از ستاره شدن برزیلی نه چندان زیبارو در داربی بارسا - رئال به سراغ او رفته است: «این یکی از مهمترین گل های زندگی من بود. گلی که ده دقیقه پیش از پایان نیمه اول به ثمر رساندم تنها به من تعلق نداشت. این پیروزی متعلق به تمام تیم است.»

باپتیستا از نگاه مارکا با این گل محو شدن فن نیستلروی در جریان بازی را جبران کرد. او عنوان افتخاری قهرمانی زمستانی را به همبازیانش تبریک می گوید و به آنها یادآوری می کند که هنوز هیچ عنوان واقعی را به دست نیاورده اند و باید تا آخر فصل مبارزه کنند:«اینکه تیم شما با یک گل در زمین چنان حریف سرسختی پیروز می شود بدین معنی است که تمام تیم در کنار هم تلاش کرده اند.»