آرشیو دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۸۹۹۷
اخبار کشور
۲

پیام احمدی نژاد به سران شش کشور حاشیه خلیج فارس

پیام رئیس جمهور کشورمان به سران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در خصوص آمادگی ایران برای اجرایی کردن پیشنهادات ارائه شده از سوی وی در اجلاس سران کشورهای حاشیه خلیج فارس تسلیم سفرای این کشورها در تهران شد.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، پیام محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران توسط باقری معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه به سفرای این شش کشور در تهران تسلیم شد.

در این پیام احمدی نژاد با اشاره به استقبال سران شورای همکاری خلیج فارس از حضور و پیشنهادهای وی به اجلاس سران این شورا در دوحه بر اهمیت تداوم همکاری های منطقه ای در همه زمینه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی و استمرار نشست های مشترک میان کشورهای منطقه تاکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای اجرایی کردن پیشنهادات مطرح شده به سران شورا اعلام کرده است.

در این دیدار سفرای عربستان سعودی، کویت، امارات عربی متحده، عمان، قطر و بحرین ضمن بااهمیت خواندن پیشنهادات رئیس جمهور به اجلاس دوحه و با تشکر از احمدی نژاد، متقابلابر اهتمام کشورهای منطقه به توسعه روابط و همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران تاکید و این همکاری ها را به نفع مردم منطقه و صلح و امنیت در خلیج فارس دانستند.

سیدمحمدعلی حسینی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز دیروز در جلسه هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در همین رابطه گفت: پیشنهادهای رئیس جمهور کشورمان در دستور کار اجرایی دستگاه دیپلماسی کشور قرار دارد و براساس اخبار واصله کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز ضمن در دستور کار قرار دادن این پیشنهادات آماده اجرایی کردن آن ها هستند.