آرشیو پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۴۰۵۷
ایران زمین
۱۹

200 کانون فرهنگی در مساجد همدان راه اندازی می شود

همدان - خبرنگار «ایران»: مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های مساجد همدان از راه اندازی نزدیک به 200 کانون فرهنگی مساجد استان تا پایان سال خبرداد.

هادی فیض منش با اشاره به فعالیت 135 کانون فرهنگی، هنری مساجد در استان همدان گفت: 43 هزار و 475 نفر دراین کانون ها عضو هستند و از آموزش های فرهنگی، هنری و مذهبی آنها برخوردار می شوند ضمن این که تا پایان سال تعداد این مکان های فرهنگی به 175 کانون افزایش خواهد یافت.

وی ایجاد کتابخانه مسجد را یکی دیگر از فعالیت های دبیرخانه امور مساجد استان عنوان کرد و یادآور شد: 135 کتابخانه در کانون های مسجد استان وجود دارد که به دلیل استقرار در محلات، دسترسی آسان و امنیت، مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار گرفته است همچنین پارسال بیش از یک میلیارد ریال کتاب درسی و دانشگاهی برای این کتابخانه ها خریداری شده و امسال نیز به تعداد این کتاب ها افزوده می شود. فیض منش در ادامه با بیان این که دبیرخانه مساجد استان، سال 86 موفق به کسب رتبه نخست کشوری شد، خاطر نشان کرد: راه اندازی مراکز قرآنی شکوفه های بهشت، اجرای طرح قرآنی 1442 در کانون ها و آموزش بیش از 400 نفر از فعالان فرهنگی کانون ها از دیگر فعالیت های این دبیرخانه به شمار می آید. وی افزود: کمبود تجهیزات از مهم ترین مشکلات کانون ها محسوب می شود که باید هرچه سریع تر برای رفع این مشکل اقدام کرد.