آرشیو چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷، شماره ۱۹۲۲۹
ادب و هنر
۱۰

در وادی هنر و ادبیات

مرحوم قیصر امین پور، سیدمهدی شجاعی و حسن انوری در هفتمین همایش«چهره های ماندگار» به عنوان چهره های ماندگار دنیای ادبیات معرفی شدند.

حجت الاسلام نصیر نیک نژاد ،مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در نشست خبری کنگره شعر عاشورایی گفت: این کنگره دوشنبه 20 آذرماه پیرامون فرهنگ و واقعه عظیم عاشورا برگزار می شود. به گزارش مهر ،علاقمندان به شرکت در این کنگره می توانند اشعار خود را تا پایان آبان پیرامون فرهنگ و واقعه عظیم عاشورا به دبیرخانه ارسال کنند دبیرخانه این کنگره در تهران، خیابان بهارستان، مقابل بیمارستان طرفه، سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران واقع شده است.

هیات داوران رشته های نثر، شعر و داستان و فیلم نامه ی کوتاه سومین جشنواره ی طنز مکتوب معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، به گفته ناصر فیض - دبیر اجرایی جشنواره، در بخش نثر: مهدی مجردزاده، رضا رفیع و شهرام شکیبا؛ در بخش داستان: منوچهر احترامی، مسعود کیمیاگر و محمدرفیع ضیایی؛ در بخش شعر: ابوالفضل زرویی نصرآباد، اسماعیل امینی و سیدعلی میرافضلی؛ و در بخش فیلم نامه: سیدناصر هاشم زاده، حسین معززی نیا و محمود عبداللهی آثار رسیده را داوری خواهند کرد.این جشنواره 25 و 26 آبان به همت دفتر طنز حوزه هنری در تهران برگزار می شود.

کتاب «نشانه ها» نوشته ابراهیم حسن بیگی برگزیده بخش کتاب ششمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) شد. ابراهیم حسن بیگی، نویسنده دراین باره به خبرنگار فارس، گفت: «نشانه ها» مجموعه 8 داستان کوتاه از سیره و اخلاق امام رضا (ع) است که برای مخاطب نوجوان از سوی به نشر، نشر آستان قدس رضوی در سال 1386 منتشر شده است.

پنجمین دوره جشنواره نقد کتاب دوشنبه بیست و هفتم آبان از سوی مؤسسه خانه کتاب با حضور محسن پرویز معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سرای اهل قلم برگزار می شود.

در این مراسم از میان 14 گروه کلیات، علوم و فنون، هنر، شعر، ادبیات داستانی، فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، دین، تاریخ، علوم سیاسی، علوم اجتماعی، شعر کودک و نوجوان، داستان کودک و نوجوان، زبان و ادبیات فارسی 12 ، نقد برتر معرفی می شوند. این مراسم ساعت 30:17 تا 30:19 با حضور جمع کثیری از اهالی قلم و مطبوعات برگزار می شود.