آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۲۵۱۴
صفحه آخر
۲۰
خنده جام

برنامه ریزی برای خواب شب انتخابات

رضا رفیع

آدم هرچقدر که می خواهد به جاهای بالاتری برای رضای خدا برسد، احتیاج به برنامه ریزی بیشتری هم دارد. مثلاشما اگر خواسته باشید رئیس جمهور یک مملکت بشوید، خب معلوم است که از هفشده ماه قبلش رسما باید کمربند خود را سفت کنید. فلذا نه تنها لازم است برای تمام آمال و امور فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی، نرمشی و غیر ذلک، با دست پر و با یک برنامه ریزی اسطقس دار جلو بیایید؛ بلکه حتی برای شب انتخابات هم لازم است که برنامه ریزی کنید تا خوابتان نبرد.

قرص درمانی:

تمام قرص های آرامبخش را که ممکن است موقع رانندگی و رئیس جمهورشوندگی، در آنها ایجاد خواب آلودگی نماید، از دسترس خود دور نگهدارند.

دیدن فیلم رزمی:

در این شب حساس و مهم تاریخی، هرگز برای بیدار ماندن خود، فیلم رمانتیک و دارای احساسات نوستالژیک بالاتماشا نکنید. دیدن این قبیل فیلم های عاطفی همانا و وسط های خیرالامور فیلم درازکش شدن همان...! برای بهبود روابط با هند، فرصت زیاد است. گول این زاغه نشین میلیاردر را نخورید که هفشده تا اسکار گرفت. اینها همه اش توطئه است که شما را خواب بیندازند.

استفاده از جیغ بچه:

اگر خودتان هنوز دارای بچه کوچک هستید که فبهاالمراد؛ و الااز نزدیک ترین بچه همسایه خود می توانید استفاده کنید. او را برای یک شب قرض بگیرید و قید کنید که در راه خداست؛ آنگاه با استفاده از جیغ های ممتد او که دیوار صوتی را هم می شکند، مطمئن باشید که تا کله صبح، رنگ خواب را نخواهید دید. هرگاه که چرت شما پاره شد، خجالت نکشید و باز هم اگر میل داشتید، چرت بزنید. کودک مزبور هست و جلوی خواب ثابت و ممتد شما را می گیرد. به استثنای خواب ابدی البته!

حرف آخر:

چند روش دیگر برای بیدار ماندن در شب انتخابات هم بلدیم؛ اما عجالتا در خانه اگر کس است، همین چند روش اصولی و اسطقس دار بس است. بقیه اش را از مشاور عالیتان بپرسید. همه چی را که نباید ما همین طور مفتکی عرض کنیم.