آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۲۵۱۴
ایران
۱۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان:

بوی نفت تا مدتی در آب خام خواهد بود

گروه شهرستان ها: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده در پی حادثه نشت نفت به رودخانه کرخه، هیچ گونه مشکلی در بحث آب شرب مردم ایجاد نشده است.

به گزارش ایسنا، محسن پویا، در نشست بررسی مشکلات ناشی از نشت نفت در رودخانه کرخه که در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان این مطلب توضیح داد: با توجه به لزوم آماده سازی هرچه سریع تر کانال انتقال آب چمران، امیدواریم بوم ها به این کانال منتقل شوند و هر چه سریع تر شاهد بهره برداری از این کانال باشیم.

وی افزود: تجهیزات مقابله با نشت نفت در آب و استفاده از سیستم کربن فعال تا مدتی در تصفیه خانه ها ادامه می یابد؛ در حال حاضر بخشی از کانال چمران مشکلاتی دارد که باید آلودگی ها در این کانال هر چه سریع تر رفع شود.

پویا عنوان کرد: البته بحث بوی نفت را در آب خام تا مدتی خواهیم داشت. برای رفع این مشکل استفاده از کربن فعال را در تصفیه خانه ها مدنظر قرار داده ایم.

حبیب الله مرادی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز نیز در این نشست گفت: امیدواریم با کنترل شوری آب رودخانه و درنظر گرفتن تدابیری ویژه، شرایط شوری که پیش از این در آب اهواز شاهد بودیم، تکرار نشود.