آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۲۵۱۴
جامعه
۱۷
حق با شماست

فروش دارو به نرخ دلخواه

غیاثوند از تهران: شرکت های خصوصی تاکسیرانی بدون هیچ گونه خدمات و تسهیلاتی به رانندگان، ماهانه شارژهای سنگینی را از رانندگان دریافت می کنند.

محمدزاده از محمدشهر کرج: اراضی پشت شرکت مخابرات این منطقه فاقد روشنایی است؛ به گونه ای که شب ها تردد را برای عابران غیرممکن می سازد. از شهرداری درخواست حل این معضل را دارم.

یک شهروند از تهران: کارمندی هستم با قرارداد کار معین، ولی با 17 سال سابقه کار هنوز وضعیت شغلی ام مشخص نشده است، چراکه کارمندانی که این نوع قرارداد را دارند شب عید همانند کارمندان حقوق و مزایا دریافت می کنند و بقیه سال همانند کارگران. دولت با ارائه راهکار مناسب تکلیف ما را مشخص کند.

صمدزاده: بازنشستگان با وجود حقوق کمی که دریافت می کنند در اعیاد مختلف از دریافت حداقل ترین ها برخوردار می شوند، علت چیست؟

سیدعلی اکبر موحدی: مدتی است شرکت های داروسازی نسبت به درج قیمت روی داروها سهل انگاری می کنند که باعث شده هر داروخانه به میل خود، نرخی تعیین و به مشتری بفروشد.

در پی درج مطلبی درخصوص پیامی از سوی یکی از شهروندان، روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با ارسال نامه ای اعلام کرد: در اجرای مفاد بخشنامه های وزارت محترم رفاه و تامین اجتماعی و در جهت ارتقای کیفیت خدمات درمانی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی، پزشکان عمومی در یک ساعت می بایست 10 بیمار و پزشکان متخصص نیز 8 بیمار را ویزیت کنند که در شرایط خاص به 12 و 10 بیمار ساعت نیز افزایش می یابد و این در حالی است که پذیرش بیمار باید با ارائه شماره زماندار همراه باشد.بنابراین پس از تکمیل ظرفیت روزانه تمامی تخصص ها، امکان پذیرش در سیستم وجود ندارد و در نهایت برای روز بعد شماره داده می شود. گفتنی است، بیماران اورژانسی از تمامی موارد فوق مستثنی اند.