آرشیو دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۷۸۲
خبر
۶
رویداد

تاکید هاشمی رفسنجانی بر نظارت جدی مجمع در برنامه پنجم

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد که این مجمع تصمیم دارد نظارت ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری به این نهاد به خصوص درباره برنامه پنجم را به صورت جدی با همکاری ارگان های مسوول اعمال نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با محسن رضایی و اعضای کمیسیون اقتصاد کلان دبیرخانه مجمع، این کمیسیون را پرکارترین و حساس ترین کمیسیون مجمع خواند و با اشاره به اینکه ما در مجمع، بیشترین تاثیر را از بحث اقتصاد کلان می گیریم، گفت: همین حساسیت باعث می شود، فعالیت همکاران این کمیسیون دو چندان و وظیفه و مسوولیتشان نیز جدی تر باشد. رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روند طولانی و سخت، تصویب سیاست ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام - از کار کارشناسی در کمیسیون ها و سپس تصویب در صحن مجمع و تصویب توسط مقام معظم رهبری و سپس ابلاغ- تصریح کرد: به رغم زحمات فراوانی که توسط کارشناسان زبده در مجمع تشخیص برای تصویب سیاست های کلی و کارشناسانه انجام می شود، به دلیل وجود حساسیت ها پروسه تصویب نهایی و ابلاغ و سپس اجرای این مصوبات گاها چند سال به طول می انجامد.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اگر بخواهیم سیاست های کلی که با زحمات بسیار به دست می آید تاثیر اساسی خود را بگذارد، باید به سرعت ابلاغ و اجرایی شود، تصریح کرد: متاسفانه بخشی از سیاست های کلی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، توسط قانونگذاران و مجریان شامل مرور زمان می شوند و خاصیت خود را از دست می دهند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امسال مجمع تصمیم دارد نظارت ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری به این نهاد به خصوص درباره برنامه پنجم را به صورت جدی با همکاری ارگان های مسوول اعمال نماید، گفت: آیین نامه نظارتی مجمع هم به صورت مطلوب اصلاح شده که کمک بسیار به اعمال نظارت مجمع تشخیص می کند.