آرشیو دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۷۸۲
بورس - شرکت ها
۱۱

به دنبال افزایش سرمایه پیش بینی سود جدید «ساروم» اعلام شد

گروه بورس – شرکت سیمان ارومیه سرمایه خود را به میزان 32درصد افزایش داد و به دنبال این افزایش سرمایه، پیش بینی درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه 88، به طور خالص مبلغ 758ریال اعلام شد.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، در مجمع فوق العاده «ساروم»، افزایش سرمایه از مبلغ 233میلیاردو 574میلیون ریال به مبلغ 310میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین پیش بینی درآمد حاصل از سرمایه گذاری های «ساروم» در سال 88 نسبت به سال مالی قبل با 230درصد رشد روبه رو بوده است، که شرکت دلیل این تغییر را پیش بینی در سود سهام و فروش سرمایه گذاری اعلام کرده است.

این درحالی است که فروش شرکت با 6درصد کاهش به رقم 432میلیارد ریال رسیده است که دلیل این تغییر پیش بینی کاهش مقداری فروش درنظر گرفته شده است.

از سوی دیگر به دلیل پیش بینی کاهش مقداری تولید، بهای تمام شده کالای فروش رفته نیز 7درصد کاهش را تجربه کرده است.

همچنین سود عملیاتی و سود پس از کسر مالیات سال 88 «ساروم» نیز در مقایسه با عملکرد سال مالی قبل به ترتیب 9درصد کاهش و 6درصد کاهش نشان می دهد. گفتنی است هیات مدیره شرکت درنظر دارد مبلغ 714ریال به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد کند.

گفتنی است، سیمان ارومیه پیش بینی کرده است تا پایان سال مالی 88 به میزان 890هزار تن سیمان و 826هزارو 500تن کلینکر تولید کند.

همچنین میزان فروش سیمان فله تیپ یک نیز با 199درصد افزایش نسبت به سال قبل، 165هزار تن پیش بینی شده است. گفتنی است شرکت پیش بینی کرده است تا پایان سال در مجموع 890هزار تن از محصولات سیمان فله پوزولانی، سیمان پاکتی تیپ یک، سیمان پاکتی پوزولانی و سیمان پاکتی تیپ یک صادراتی به فروش رساند که در مجموع 431میلیاردو 282میلیون ریال از بابت فروش محصولات یاد شده در پیش بینی های شرکت منظور شده است.

گفتنی است، شرکت طرح توسعه خط تولید سه هزارو 300تن کلینکر در روز با برآورد هزینه سرمایه گذاری به مبلغ یک هزارو 302میلیارد ریال را در دست اجرا دارد، که تاکنون در این رابطه 914میلیارد ریال هزینه شده است.

شرکت تاریخ بهره برداری از این طرح را پایان اسفندماه سال 88 اعلام کرده است.