آرشیو دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۷۸۲
بورس کالا
۱۴

قوانین جدید برای طرح تجدید حیات صنعت فولاد

بورس نیوز - وزارت صنایع و فن آوری اطلاعات چین اعلام کرد که دولت قصد دارد با تجدیدنظر در برخی از قوانین اقتصادی خود، شرایط را برای اجرای طرح تازه تصویب «تجدید حیات صنعت فولاد» مهیا کند.

وزارت صنایع و فن آوری اطلاعات چین در ماهای اخیر نشست ها و مذاکرات بسیاری را با سایر دپارتمان های دولت چین به منظور ایجاد قوانین جدید برای تسهیل ادغام شرکت های فولادی در یکدیگر انجام داده است.

در راستای اجرای این طرح، طی ماه های گذشته اقدامات تشویقی زیادی به منظور ترغیب شرکت های فولادی برای ادغام در استان های Shandong و Tiajin به اجرا در آمده است.

جزئیات طرح مذکور در ماه مه به طور کامل افشا خواهد شد. با توجه به گزارشات وزارت صنایع و فن آوری اطلاعات چین، تقاضای داخلی فولاد این کشور با وجود رشد مختصر تقاضا از جانب بخش خودروسازی و حمل و نقل ریلی در ماه های اخیر، همچنان به طور کامل احیا نشده است و به نظر می آید که در سال جاری 100 میلیون تن مازاد عرضه در بازار وجود داشته باشد.

تشویق های دولت مرکزی چین به منظور افزایش ظرفیت تولید فولاد در این کشور طی یک سال اخیر منجر به رشد مستمر تولید محصول مذکور شده است و در آخرین آمار ارائه شده مشخص شده است که تولید فولاد خام چین در سه ماه ابتدایی سال 2009 با 4/1 درصد افزایش به 44/127 میلیون تن رسیده است.