آرشیو دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۷۸۲
استان ها
۲۴

در قالب نیازهای استانی فعالیت های بسیج سازندگی خوزستان ساماندهی می شود

اهواز – خبرنگار دنیای اقتصاد: استاندار خوزستان بر ساماندهی محورهای فعالیت های بسیج سازندگی در قالب نیازهای استانی تاکید کرد.

سیدجعفر حجازی در همایش پشتیبانی و تقویت اردو های تابستانی طرح هجرت 3 سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه بسیج سازندگی باید حوزه فعالیت های خود را براساس نیازهای موجود در استان برنامه ریزی کند، گفت: باید فعالیت ها را در چند محور محدود کنیم و در قالب رشته های مورد نیاز ساماندهی کرده و از این ظرفیت ها برای رفع مشکلات استفاده کنیم.

وی حوزه این فعالیت ها را در قالب 4 محور عنوان و اظهار کرد: محور اول که قوی ترین حوزه کاری نیز می تواند قلمداد شود درخصوص توسعه باغات در عرض شیب دار و کشاورزی و حوضه های پرورش ماهی است که با تشکیل کمیته ای متشکل از جهاد کشاورزی، آب و برق و فنی وحرفه ای در مناطق بازفت، لالی، اندیکا و دیگر مناطقی که با فصل کاری در تابستان همخوانی دارند به فعالیت بپردازند.

حجازی همچنین درخصوص محور گردشگری بیان کرد: به راحتی می توان در این مناطق طرح های گردشگری را ساماندهی کرد و مناطقی را برای اقامت و اسکان افراد با امکانات لازم ایجاد کرد.

وی افزود: به همین منظور باید کمیته ای متشکل از منابع طبیعی، سازمان حفاظت محیط زیست، میراث و گردشگری آب روستایی و بسیج سازندگی تشکیل شود.

وی محور سوم را به امور ساختمانی و ابنیه سازی اختصاص داد و تصریح کرد: ساخت مسکن محرومین، خانه عالم، مدارس و خانه بهداشت نیز در دل این محور نهفته است که خود بسیج باید امور مربوط به آن را ساماندهی کند و خواستار فعالیت های جدی در این زمینه شد.

مقام عالی دولت در استان محور چهارم فعالیت های بسیج سازندگی را آموزش دانست و گفت: از آنجایی که آموزش ها باید در جهت کاربردی و صرفه جویی پیش روند، از این رو در این محور نیز باید کمیته ای تشکیل شود و با آموزش ترویجی گستره فعالیت ها را افزایش دهیم و جوانان را برای عضویت در بسیج تشویق نماییم.

حجازی در پایان اظهار امیدواری کرد: تا پایان اردیبهشت ماه کمیته های یادشده طرح ها را بسته و آماده اجرا کنند و در این میان نیز ظرفیت ها را مشخص کرده و جلسات گروهی خود را تشکیل دهند، ضمن اینکه بسیج نیز باید در جلسه ماه آینده گزارش خود را ارائه کرده و دستگاه ها درخصوص میزان دستمزد تجدید نظر اعمال کنند.