آرشیو چهارشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۸۸، شماره ۴۲۸۹
ورزشی
۲۱

مشحون: خوشحالی مردم بهترین پاداش است

تیم ملی بسکتبال کشورمان که مقتدرانه با شکست تیم ملی چین قهرمان جام ملت های آسیا شد، ساعت 10 صبح روز گذشته به تهران بازگشت و مورد استقبال معاون سازمان تربیت بدنی و علاقه مندان قرار گرفت.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال در محل فرودگاه امام خمینی (ره) خوشحالی مردم را بهترین پاداش برای بسکتبالیست ها عنوان کرد و گفت: موفقیت ما در رقابت های جام ملت های آسیا باعث شده بسکتبال به چشم بیاید که از این نظر خیلی خوشحالیم. وی ادامه داد: در دو سال گذشته فعالیت های زیادی برای موفقیت این رشته ورزشی انجام داده ایم که امروز این زحمات به بار نشست. مشحون در پاسخ به اظهار نظر برخی مبنی بر این که بسکتبال با کسب این موفقیت، جای فوتبال را گرفته است، گفت: فوتبال رشته ای است که در دنیا هواداران بسیاری دارد و در ایران هم وضع به همین صورت است و ما با قهرمانی در رقابت های آسیایی برای ورزش کشور افتخار کسب کردیم، اما اعتقاد نداریم که جای فوتبال را گرفته ایم.

● قدردانی ویژه از بسکتبالیست های قهرمان

تیم ملی بسکتبال در چند سال گذشته به معنای واقعی برای ورزش ایران آبروداری کرده و ابهت ما را حفظ کرده است.

کیومرث هاشمی، معاون سازمان تربیت بدنی در مراسم استقبال از تیم ملی بسکتبال گفت: همیشه تکرار قهرمانی دشوار است، اما تیم ملی با قهرمانی دوباره در این رقابت ها نشان داد که از پس کارهای دشوار بر می آید.

وی افزود: ما نمی توانیم پاداش متناسبی برای این پیروزی درنظر بگیریم، اما از این تیم قدردانی ویژه خواهیم کرد.

● درخواست حمایت باشگاه ها

تیمی که برای نخستین بار قهرمان می شود، شایستگی دوباره قهرمان شدن را دارد. «وسلین ماتیچ»، سرمربی کروات تیم ملی بسکتبال ایران بعد از بازگشت از رقابت های جام ملت های آسیا در چین، افزود: ما عملکرد بسیار قابل قبولی داشتیم و با شایستگی به عنوان قهرمانی رسیدیم. وی درباره برنامه های آتی برای رقابت های جام جهانی گفت: بعد از چند روز استراحت برنامه ریزی می کنیم که امیدوارم باشگاه ها درباره تصمیماتی که برای تیم ملی گرفته می شود، ما را حمایت کنند، چرا که تیم با کمک باشگاه ها به موفقیت بیشتری دست می یابد.