آرشیو پنجشنبه ۱۲‌شهریور ۱۳۸۸، شماره ۲۶۵۱
اقتصاد
۴

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت

افزایش 36 درصدی ارزش جاری بورس تهران

گروه اقتصاد: ارزش جاری بازار بورس تهران از ابتدای امسال تا کنون 36 درصد رشد داشته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر بازار شرکت بورس با بیان این مطلب که بورس تهران از ابتدا روند رو به رشدی داشته است، گفت: این روند در یک ماه گذشته و به خصوص 2 هفته اخیر درخور توجه بوده است. علی صحرایی افزود: حدود 15 درصد از این رشد ناشی از ورود شرکت های جدید و بقیه ناشی از افزایش قیمت هاست. وی با اشاره به رشد 46 درصدی شاخص بورس درهمین مدت گفت: این مساله نشان دهنده روند رو به رشد مستمر بورس است. صحرایی افزود: در 21 روز کاری مرداد امسال شاخص به طور دائم مثبت بوده است و افزایش ارزش بازار نشان می دهد سرمایه گذاران بورس سودآوری دارند.

مدیر بازار شرکت بورس پایین بودن قیمت ها، افزایش قیمت نفت و فلزات و رکود بازارهای پول و مسکن را که رقیب بازار سرمایه است از جمله دلایل رشد ارزش بازار سرمایه برشمرد.

صحرایی همچنین درباره سرمایه گذاری با سرمایه های اندک گفت: افراد با حداقل مبلغ یک میلیون و یا 500 هزار تومان می توانند با مراجعه به کارگزار سرمایه گذاری کنند.

مدیر بازار شرکت بورس با بیان این که در بازارهای مسکن مبالغ بیشتری باید سرمایه گذاری شود، افزود: قدرت نقدشوندگی در بورس بالاست یعنی زمانی که سهام خریداری می شود در همان روز می توان دوباره آن را به فروش رساند.