آرشیو چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸، شماره ۲۶۷۹
صفحه اول
۱

لاریجانی رئیس فراکسیون اصولگرایان باقی ماند

گروه سیاسی: علی لاریجانی به سمت ریاست فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی برگزیده و مجددا در سمت قبلی خود ابقا شد.

لاریجانی، نماینده قم و رئیس مجلس در جلسه عصر دیروز شورای مرکزی فراکسیون اکثریت توانست از میان 44 عضو این شورا با کسب 24 رای موافق در مقابل مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران و دیگر کاندیدای این سمت با 7 رای موافق، مجددا در سمت خود ابقا شود.

در این انتخابات محمدرضا باهنر و محمدحسن ابوترابی فرد با کسب 18 و 16 رای موافق توانستند از دیگر رقبای خود، شهاب الدین صدر و حسین ابراهیمی پیشی بگیرند و به عنوان نایب رئیس اول و دوم فراکسیون اصولگرایان انتخاب شوند.

با رای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان، کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا و سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین به عنوان منشی هیات رئیسه و احمد مهدوی ابهری نماینده ابهر به عنوان کارپرداز هیات رئیسه انتخاب شدند.

با این انتخابات، حرف و حدیث هایی که مدت ها بر سر انتخاب رئیس فراکسیون اصولگرایان در جریان بود، پایان یافت و رایزنی های طیف اصولگرای حامی دولت نتوانست لاریجانی را از سمت قبلی وی جدا کند، طوری که با وجود جنجال ها و خبرسازی ها، طیف منتقد اصولگرا توانست بر طیف نزدیک به دولت غالب شود.

این رای گیری همچنین نشان داد که برنامه ریزی های صورت گرفته درخصوص تفکیک میان ریاست مجلس و ریاست فراکسیون اصولگرایان از سوی اکثریت نمایندگان عضو فراکسیون مقبولیت چندانی ندارد.

پیش از این، برخی اصولگرایان حامی دولت با طرح جداسازی ریاست مجلس و ریاست فراکسیون از یکدیگر با استناد به آنچه عملکرد نامناسب لاریجانی می دانستند، معتقد بودند محدودیت های رئیس مجلس مانع موضعگیری های وی در مقام ریاست فراکسیون شده است؛ لذا باید این دو سمت از یکدیگر جدا شده و هرکدام به یک فرد سپرده شود اما نتایج رای گیری نشان داد لاریجانی همچنان محبوب اکثریت فراکسیون اصولگرایان است.