آرشیو پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۱۵
ورزشی
۳۱

چهره

فریدون فضلی؛ برترین گلزن تاریخ لیگ

فریدون فضلی، مهاجم 38 ساله تیم صبای قم با دو گلی که مقابل شاهین بوشهر به ثمر رساند، رکوردار گلزنی در تاریخ لیگ شد و رکورد 84 گل ادموند بزیک را پشت سر گذاشت.

فضلی گلزنی در لیگ را از سن 22 سالگی با نساجی مازندران آغاز کرد، اما به یکباره 8 سال از سطح اول فوتبال محو شد تا اینکه دوباره در فصل 80 با تراکتورسازی گلزنی در لیگ برتر را آغاز کرد.

فضلی 2 گل برای تراکتورسازی، 22 گل برای ابومسلم، 30 گل برای استقلال اهواز و 30 گل برای صبا به ثمر رسانده و با احتساب یک گل برای نساجی، تاکنون 85 گل در تاریخ لیگ به ثمر رسانده است. فضلی در لیگ برتر نیز با زدن 84 گل، همچنان برترین گلزن محسوب می شود.

قربانی: تا استقلال از من شکایت کند، فوتبالم تمام شده!

پیروز قربانی، مدافع سابق تیم استقلال که پس از سال ها به تن کردن لباس آبی، حالابه مس کرمان پیوسته حسابی با مدیران باشگاه سابقش سرشاخ شده و احتمالاکار به شکایت و شکایت کشی بکشد، اما پیروز قربانی در واکنش به این احتمال می گوید: «باشگاه استقلال از خیلی ها شکایت کرده و پرونده من زیر آن ها قرار می گیرد.

تا بخواهد نوبت به من برسد، دوران فوتبالم تمام شده.»اما اصل قضیه دلخوری باشگاه استقلال از قربانی و این پاسخ کنایه آمیز به آن جا بر می گردد که کاپیتان سابق در مصاحبه ای علیه واعظ آشتیانی و صمد مرفاوی گفته بود همچنان استقلال را دوست دارد، اما او به واسطه حضور آدم هایی که او دوستشان ندارد از این تیم جدا شده است. او حتی پای مشاور واعظش را به میان کشیده و مثل امیر قلعه نویی، او را «بچه» خطاب کرده بود.