آرشیو پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۱۵
بازار دیجیتال
۲۵

تقویم تکنولوژی

• در سال 1997 شرکت Logitech ماوس جدید TrackMan Marble FX را به بازار معرفی کرد که دارای دو کلید توپی بود. این ماوس برای کار با نرم افزارهای گرافیکی و مهندسی مناسب بود.

• در سال 1998 شرکت Microsoft ویندوز نسخه 98 خود را به بازار معرفی کرد که قابلیت سازگاری با پورت های USB جدید را هم داشت. در این سال Logitech اعلام کرد که 200 میلیون دستگاه ماوس خود را به سرتاسر دنیا صادر کرده است. این شرکت همچنین اولین ماوس توپی مجهز به پورت USB خود که با ویندوز جدید 98 هم سازگار بود را به بازار معرفی کرد.

• در سال 1999 شرکت Agilent یک ماوس اپتیکال بدون نیاز به ماوس پد را به بازار معرفی کرد که توانست نظر اغلب کاربران را به خودش جلب کند. این سنسور نوری جدید می توانست سطح بیشتری پوشش داده و به این دلیل از ماوس پد بی نیاز بود. بعد از این شرکت Microsoft هم ماوس اپتیکال جدیدی را به بازار معرفی کرد. شرکت Logitech هم در این سال ماوس ترکیبی مجهز به USB و PS/2 خود را که امکان اتصال راحت به انواع کامپیوترهای شخصی را داشت، به بازار معرفی کرد. این شرکت همچنین اولین ماوس ویژه خود را برای بازی های کامپیوتری با نام Wingman برای اولین بار در این سال به بازار معرفی کرد.