آرشیو دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۲۹
شهرستان ها
۱۴

مدیر شیلات استان اردبیل خبر داد:تولید1000 تن ماهی در اردبیل

اردبیل-خبرنگاررسالت:

مدیر شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان فصل صید بیش از یک هزار تن ماهی گرم آبی و سردآبی در استان اردبیل تولید و روانه بازار مصرف شود.

میرآرمان واعظی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به تولید750 تنی در سال گذشته، پیش بینی می کنیم این میزان با رشد20 درصدی به یک هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست ها و اهداف شیلات استان اردبیل توسعه منابع آبهای طبیعی و نیمه طبیعی است، افزود: از50 مورد این آبها و منابع خدادادی در پرورش و تولید ماهی استفاده می شود.

واعظی میزان تولید سال گذشته را750 تن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر توسط بخش خصوصی و دولتی بیش از3 میلیون بچه قطعه ماهی در مزارع و منابع آبهای طبیعی و نیمه طبیعی استان اردبیل رهاسازی شده است.

مدیر شیلات و آبزیان استان اردبیل تصریح کرد: از این میزان700 هزار قطعه ماهی توسط بخش دولتی و به صورت رایگان در منابع آبهای طبیعی، نیمه طبیعی و استخرهای دو منظوره رهاسازی شده است.

وی هدف از رهاسازی این تعداد ماهی را بازسازی ذخایر در منابع آبهای طبیعی عنوان کرد و افزد: در کانال ها، آب بندها و رودخانه های جاری استان اردبیل باید ذخایر بازسازی و ماهیان بومی و اکوسیستم طبیعی حفظ شود تا نسل آنها از بین نرود.

واعظی منابع طبیعی نئور، کوهساره و شورابیل اردبیل را محل پرورش آبزیان سردآبی اعلام کرد و اظهار داشت: آبزی پروری در این منابع آبی به صورت رهاسازی و با تغذیه طبیعی انجام می شود، به طوری که ماهی صید شده در نئور به دلیل تغذیه طبیعی از گامروس رنگ صورتی دارد.

مدیر شیلات و آبزیان استان اردبیل از ارائه چند طرح توسعه پایدار اکوسیستم آبی و مطالعات تفضیلی در این مورد به موسسه شیلات ایران خبر داد و گفت: با انجام و اجرای این طرح ضمن پایداری منابع موجود با اتخاذ بهترین شیوه ها می توانیم به ازدیاد نسل ماهیان بومی و حفظ اکوسیستم و تولید بیشتر اقدام کنیم.