آرشیو سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۸۸، شماره ۶۸۳۶
سیاسی
۳

آیت الله صافی گلپایگانی:وهابیون روی صهیونیست ها را سفید کرده اند

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در جلسه درس خارج فقه حوزه، عملیات تروریستی اخیر در عراق را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، این مرجع تقلید دیروز در جلسه درس خارج فقه حوزه با اشاره به شهادت جمع کثیری از مردان و زنان مسلمان در حادثه تروریستی اخیر در عراق، این مصیبت را خدمت حضرت بقیه الله الاعظم تسلیت عرض کرد و گفت: این فرقه وهابیت با این کشتارهای فجیع و بی حد و حصری که به راه انداخته، اسباب شرمندگی مسلمانان را فراهم کرده و روی صهیونیست ها را سفید کرده است.

وی با بیان اینکه نام آنها القاعده باشد یا طالبان و یا هر چیز دیگر فرقی نمی کند، افزود: کار را به جایی رسانده اند که مسلمانان در بلاد غیراسلامی نتوانند بگویند ما مسلمانیم و اسلام و مسلمانی را بدنام کرده اند.

این مرجع تقلید به خیانت های این فرقه ضاله از جمله تخریب اماکن متبرکه مکه و مدینه و از بین بردن تاریخ زنده اسلام اشاره کرد و ادامه داد: اینها به واسطه پول و مدرسه هایی که دارند، همه جا را ناامن کرده اند و این ناامنی مختص یک منطقه عراق یا افغانستان و پاکستان نیست.

آیت الله صافی گلپایگانی به تحلیل ریشه این دشمنی ها در عراق پرداخت و بیان داشت: آنها از آنجایی که نمی خواستند در جامعه عرب حکومت شیعی وجود داشته باشد، از ابتدا نیز با تشکیل حکومت شیعی در عراق مخالفت می کردند و در مقام معارضه و مقابله برآمدند.

وی با بیان اینکه در بیشتر جوامع حکومت در دست اکثریت است، اضافه کرد: هر چند در قانون اساسی عراق نیامده است که حکومت شیعی باشد، ولی با توجه به اینکه اکثریت مردم عراق را شیعیان تشکیل می دهند، اکثریت مسئولان عراقی نیز از شیعیان هستند و این همان چیزی است که دشمنان تشیع نمی خواهند آن را ببینند.