آرشیو سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۸۸، شماره ۶۸۳۶
سیاسی
۲

آیت الله نوری همدانی:رهبری محور وحدت است

یکی از مراجع تقلید با اشاره به نقش رهبری در گسترش وحدت گفت: همه باید بدانیم که رهبری محور وحدت بوده و تمام مسائل مربوط به وحدت حول محور رهبری می چرخد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به چهارم آبان ماه سالروز اعتراض امام به کاپیتولاسیون گفت: در سال1343 امام خمینی(ره) در چنین روزی در اعتراض به کاپیتولاسیون فریاد برآورد و اعتراض رسمی و علنی خود و ملت ایران را اعلام کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در این روز به دنیا اثبات کرد که هیچ کس حق ندارد جای ایران تصمیم گیری کند و باید خود مردم تصمیم گیر اصلی باشند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: این فریاد های امام خمینی(ره) موجب شد تا انقلاب جرقه خورده و پایه ها و اصل انقلاب نیز از این روز آغاز شد.

وی اظهارداشت: امام خمینی(ره) با شجاعت و ایستادگی خود اجازه دخالت دشمنان و بیگانگان در منافع مردم را نداد و با این اعتراض زمینه را برای شکل گیری یک انقلاب اسلامی فراهم کرد.

استاد حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به پایه های انقلاب گفت: اسلام، مردم و رهبری از پایه های انقلاب هستند و باید هر سه این مسائل را حفظ کرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش رهبری در گسترش وحدت تصریح کرد: همه باید بدانیم که رهبری محور وحدت بوده و تمام مسائل مربوط به وحدت حول محور رهبری می چرخد.