آرشیو سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۸۸، شماره ۶۸۳۶
شهرستان ها
۱۴

استاندار کرمان:باید اقدامات اساسی برای مقابله با آنفلوآنزا انجام داد

استاندار کرمان گفت: مشکل آنفلوآنزای نوع آ جدی است و برای مقابله با آن باید اقدامات اساسی و علمی انجام داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حبیب الله دهمرده در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: بحث آنفلو آنزا و شیوع آن در کشور جدی است و اگر راه کار های علمی و عملی برای مقابله با آن صورت نگیرد، مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

وی افزود: من در زمینه آموزش برای مقابله با این بیماری خطرناک تاکید دارم و باید در این امر جدی تلاش صورت گیرد.

دهمرده تصریح کرد: قطعا یکی از مکان هایی که باید در زمینه آموزش به صورت ویژه کار شود، مدرسه است، زیرا خطر این بیماری دانش آموزان را تهدید می کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش ها شیوع بیماری حالت صعودی به خود گرفته است و باید در تمام ابعاد اطلاع رسانی ویژه صورت گیرد و برای آن از تمام امکانات موجود استفاده شود.

دهمرده گفت: در زمینه تعطیل کردن مدارس باید کار علمی صورت گیرد و در این باره از تجربه کشورهای دیگر استفاده شود و با برنامه ریزی ویژه عدم حضور دانش آموزان بیمار در مدرسه و در اختیار گذاشتن مکانی مناسب برای نگهداری آنها، اسکان، پیگیری و مبارزه با این بیماری در مدارس فراهم شود.

در ادامه حسین صافی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ارائه آمار در زمینه میزان مرگ و میر از طریق آنفلوآنزای نوع آ گفت: تا کنون415 هزار نفر در دنیا به این بیماری مبتلاشده اند که5 هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: این رقم در کشور ما به هزار و414 نفر رسیده است و تا کنون16 نفر جان خود را از دست داده اند و در کرمان نیز شمار مبتلایان به20 نفر رسیده است.

صافی زاده تصریح کرد: گسترش این بیماری در استان کرمان رشد صعودی پیدا کرده و افراد زیادی با علائم آنفلوآنزا به پزشکان مراجعه کردند.