آرشیو دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۸۰
شهرستان ها
۱۶

امام جمعه نیر:عاشورا مظهر صلابت اسلام است

نیر-خبرنگاررسالت:

امام جمعه شهرستان نیر گفت: عاشورا به عنوان اصیل ترین حرکت اصلاحی در نظام ولایی و علوی مظهر صلابت اسلام ناب محمدی (ص) است

حجت الاسلام میکائیل مقدسی در همایش استقبال از ماه محرم در فرهنگسرای الغدیر نیر اظهار داشت: در حالی که دشمنان ما در طول سال های متمادی سعی در انحراف مسیر خط سرخ شهادت و ولایت داشته اند اما عاشوراییان حقیقی اجازه چنین جسارتی نداده و نخواهند داد.

وی محتوا و ماهیت اصلی عاشورا را تدین و ولایتمداری عنوان کرد و افزود: در روز عاشورا جلوه های بدیعی از ارادتمندی به ولایت را مشاهده می کنیم که در کمتر مسلک و مرامی چنین آیین و مفهومی وجود داشته است.

امام جمعه نیر یکی از مظاهر زیبای حادثه کربلارا دلباختگی یاران و انصار امام حسین (ع) به پیروی از رهبری صالح و ولایت شایسته عنوان کرد و گفت: عاشورا مظهر دست یافتن به معرفت و بصیرت حقیقی است و امروز نیز وظیفه ماست با اصل قرار دادن بصیرت و هوشیاری پیرو ولی فقیه زمان بوده و لحظه ای از این مسیر تخطی نکنیم.

مقدسی در ادامه به برخی معارف و مبانی مرسوم در ماه محرم اشاره کرد و افزود: در قالب و محتوای بیان حقیقت کربلاشاعر، مداح و خطیب ما باید ضمن خودداری از خرافه گرایی و بدعت های ناروا سعی کند حقایق پیام عاشورا را منتقل کند.

امام جمعه نیر فرهنگ عاشورا را نیاز حقیقی جامعه امروز برشمرد و تصریح کرد: پیاده کردن این فرهنگ ما را در رسیدن به جامعه آرمانی مهدویت کمک خواهد کرد.

وی همچنین خواستار جلوگیری از برخی آداب و رسوم غلط و نامتعارف در عزاداری ها شد.