آرشیو دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸، شماره ۶۸۸۰
شهرستان ها
۱۴

مدیرکل راه و ترابری فارس خبر داد:آماده سازی و تجهیز کامل راهداران استان فارس

شیراز-خبرنگاررسالت:

مدیر کل راه و ترابری استان فارس گفت: راهداران استان فارس، تجهیزات و امکانات خود را برای سپری کردن زمستانی کم خطر و کم مشکل آماده و مهیا کرده اند.

حیدر نوروزی راهداری زمستانی را مهم ترین و سخت ترین بخش راهداری توصیف کرد و اظهار داشت: خوشبختانه سال گذشته با تعامل مطلوب بین دستگاه های مختلف، زمستان کم مشکلی را طی کردیم و امسال نیز اداره کل راه و ترابری این استان با70 اکی‘ راهداری نوید وضعیت مطلوب تری را به هم استانی ها می دهد.

وی گفت: استان فارس به سه بخش آب و هوایی تقسیم می شود که راه ها و شهرستان های شمال و شمال غرب که مواجه با بارندگی برف است و شهرستان های جنوب و جنوب غربی که در آنها بارندگی در گردنه ها وجود دارد و شهرستان های جنوب و جنوب شرقی که مناطق گرمسیری با بارندگی باران است.

نوروزی خاطرنشان کرد: براساس اهمیت محور های مختلف و نوع بارش، تجهیزات و امکانات مورد نیاز را در محل مستقر کرده و با به کارگیری966 نیروی انسانی و420 دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین، آمادگی کامل برای مواجه شدن با هر شرایطی را داریم و در همین راستا امسال3 هزار تن نمک و17 هزار تن شن خریداری شده و تمام انبار های راهدارخانه ها و ادارات شهرستان ها شارژ شده است.

وی افزود: استان فارس شامل52 گردنه مهم است که مهم ترین گردنه های استان شامل گردنه های کولی کش، شهید آباد، کمهر، جلبگیر، شول، دشت ارژن، ابوالحیات، موک، گل چهره، باجگاه و ایزدخواست است.

نوروزی تصریح کرد: در استان فارس22 شهرستان وجود دارد که در کل استان برف روبی و باز نگه داشتن شریان های اصلی که تردد ها در آن زیاد است در اولویت قرار دارد و پس از آن راه های فرعی و در نهایت راه های روستایی.