آرشیو پنجشنبه ۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۶۸۸۳
رنگین کمان
۷

بیشترین آسیب برای فایرفاکس

در سال2009 میلادی بیشترین آسیب پذیریها برای مرورگر اینترنتی فایرفاکس گزارش شد و در این میان، حفره های امنیتی محصولات شرکتAdobe نسبت به سال قبل3 برابر افزایش یافت.

در سال جاری میلادی،102 حفره امنیتی در مرورگر متن باز فایرفاکس شناسایی شد که این رقم از90 حفره امنیتی سال قبل بیشتر بود. با این وجود باید توجه داشت که میزان بالای آسیب پذیری های فایرفاکس به این معنی نخواهد بود که این مرورگر اینترنتی بیشترین تعداد حفره های امنیتی را شامل می شده است و به گفته کارشناسان، این مسئله به این معناست که فقط بیشترین تعداد حفره مربوط به این مرورگر اینترنتی گزارش شده است و در این میان، احتمال می رود که ابزارهای دیگری نیز با تعداد بیشتری حفره امنیتی موجود باشند که گزارش های کمتری در مورد آنها به انتشار رسیده است. با توجه به اینکه فایرفاکس یک نرم افزار متن باز محسوب می شود، کلیه حفره های امنیتی آن به صورت عمومی نمایان می شود و در این میان، تولید کنندگان خصوصی نرم افزار مانند مایکروسافت وAdobe تنها حفره هایی را از محصولات خود بر ملامی سازند که توسط محققان و کارشناسان خارج از شرکت پیدا شده باشد و بر این اساس، حفره هایی را که به صورت داخلی کشف می کنند، گزارش نمی دهند.

نقاط آسیب پذیر در برنامه هایAdobe از14 عدد در سال گذشته به45 عدد در سال جاری افزایش یافته است. در این میان، حفره های امنیتی مربوط به نرم افزارهای مایکروسافت از44 عدد در سال قبل به41 عدد رسیده است. گفته می شودInternet Explorer، Windows Media Player وOffice در مجموع30 حفره امنیتی از برنامه های مایکروسافت در سال جاری را شامل شده اند.