آرشیو پنجشنبه ۳ دی ۱۳۸۸، شماره ۶۸۸۳
شهرستان ها
۱۶

در8 ماهه امسال صورت گرفت؛صدور بیش از800 میلیون دلار محصولات غیرنفتی آذربایجان شرقی به خارج

تبریز-خبرنگاررسالت:

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی گفت: در هشت ماهه امسال بیش از794 هزار و427 تن کالابه ارزش843 میلیون و116 هزار دلار از استان به خارج از کشور صادر شده است.صادق نجفی در نشست ماهانه خود با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: در مجموع گروه کالاهای صادراتی از استان کالاهای صنعتی با363 میلیون و450 هزار دلار، کالای کشاورزی با126 میلیون و150 هزار دلار، محصولات شیمیایی90 میلیون و500 هزار دلار، فرش و صنایع دستی با92 میلیون و600 هزار دلار، سنگ و مواد معدنی با65 هزار میلیون دلار و فلزات31 میلیون و850 هزار دلار بیشترین سهم صادرات استان را به خود اختصاص داده اند. وی در ادامه با اشاره به طرح بزرگ هدفمند کردن یارانه ها در کشور بیان داشت: کشور اکنون وارد یک تصمیم گیری بسیار مهم و اساسی شده و از هم اکنون می توان گفت که طرح هدفمند کردن یارانه ها یک طرح برنده است. دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی تصریح کرد: بخش خصوصی در کشور موافق هدفمند کرن یارانه است و در این راستا و برای طرح جلوگیری از مسائل احتمالی ذخیره ارزی و کالاموجود نیز به این قضیه کمک می کند.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی با خطاب قرار دادن تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی در امر هدفمند کردن یارانه ها تاکید کرد: همه باید از هر جهت آماده کار و اجرای هدفمند کردن یارانه ها باشیم.

نجفی تصریح کرد: بیش از90 درصد صادرات آذربایجان شرقی توسط تجار و بخش خصوصی انجام می گیرد.

وی امنیت موجود در کشور را مهم ترین ظرفیت و آورده برای توسعه سرمایه گذاری های خارجی و بخش خصوصی دانسته و با اشاره به عدم توفیق کشور در آماده سازی بسترهای مورد نیاز برای حضور سرمایه های خارجی اظهار امیدواری کرد همه دست اندرکاران امر خود را به عنوان سفیران سرمایه گذاری دانسته و در این حوزه گام بردارند.