آرشیو چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹، شماره ۷۱۲۹
اقتصادی
۴

وزیر بازرگانی در همایش مشارکت اصناف در طرح هدفمند کردن یارانه ها: خواب افزایش بهمنی قیمت ها تعبیر نمی شود

وزیر بازرگانی گفت: اطمینان می دهیم که با مراقبت کامل مانع بروز پدیده افزایش بهمنی قیمت کالاها می شویم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی غضنفری در گردهمایی هماهنگی مسئولان اصناف با دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها افزود: نخستین نگرانی که ممکن است در اجرای این قانون به وجود آید مواجه شدن با پدیده افزایش بهمنی قیمت هاست اما لازم است در این همایش به مردم اطمینان دهیم که با مراقبت کامل مانع بروز این پدیده می شویم. وی گفت: بنگاه هایی که بی علت افزایش قیمت دهند به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

وزیر بازرگانی افزود: عده ای در پی ایجاد پدیده افزایش بهمنی قیمت ها هستند، اما دولت برای حلقه های مختلف تولید تا توزیع بسته های حمایتی پیش بینی کرده است.وی ادامه داد: در این همایش، همراه با اصناف کشور اعلام می کنیم در حالی که بزرگترین تصمیم اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران در30 سال گذشته در آستانه اجراست اجازه نمی دهیم پدیده اشاره شده روی دهد. غضنفری اضافه کرد: اصناف با بصیرت کامل از این تصمیم بزرگ اقتصادی دفاع

می کنند و بصیرت کامل آنان این است که نقش تاریخی خود را ایفا کنند. وی گفت: در شرایطی که70 میلیون ایرانی منتظرند با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها اقتصاد کشور سامان یابد ما و اصناف مسیرهای مخالفت با این قانون را به هر شکل ممکن مسدود می کنیم و این پیام همایش است.وی بالابودن میزان مصرف انرژی را در واحدهای صنفی و تولیدی ناشی از دستگاه های پرمصرف دانست و اضافه کرد: دولت برای تعویض این دستگاه ها وام های ارزان قیمت در اختیار این واحدها قرار می دهد تا مصرف انرژی کاهش و بهره وری افزایش یابد.غضنفری گفت: در شرایط کنونی، انرژی مصرفی ما، معادل کشوری با جمعیت750 میلیون نفر است که البته هیچ کس در این باره مقصر نیست بلکه دستگاه های پرمصرف در کشور باید عوض شود.

غضنفری همچنین به اقدام وزارت بازرگانی در دسته بندی کالاها اشاره کرد و افزود: کالاهای گروه الف، کالاهای بسیار حساس است که35 درصد هزینه خوراکی مصرف کنندگان را به خود اختصاص می دهد.وی مجموع کالاهای گروه الف و گروه ب را 22 قلم کالااعلام و اضافه کرد: دولت تصمیم گرفته است در پایش این گروه کالایی، مراقبت ویژه و مستمر داشته باشد و تفاهم نامه همکاری سازمان حمایت از مصرف کنندگان و شورای اصناف، امروز با همین هدف امضا شد.