آرشیو شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹، شماره ۲۲۷۴
خبر
۸

سایه روشن

احضار کارگردان و دست اندرکاران تئاتر «هدا گابلر» به دادسرا

خبرگزاری فارس نوشت: دادستان تهران گفت: کارگردان و سایر عوامل دست اندرکار نمایش «هداگابلر» برای اخذ توضیح به شعبه رسیدگی کننده احضار شده اند.عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در گفت وگو با خبرگزاری فارس با اعلام این مطلب افزود: براساس گزارش های واصله این نمایش از لحاظ محتوا و نحوه اجرای آن مشکلاتی داشت که دستور توقف اجرای تئاتر صادر شد. جعفری گفت: در این زمینه پرونده قضایی تشکیل شده است و کارگردان و سایر عوامل دست اندرکار این نمایش برای اخذ توضیح به شعبه رسیدگی کننده احضار شده اند که نتیجه اقدامات قضایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

بانک جهانی: رشد اقتصادی ایران از 5/1 درصد به سه درصد می رسد

بانک جهانی در نخستین گزارش خود طی سال 2011 پیش بینی کرد رشد اقتصادی ایران در این سال با 5/1 واحد افزایش نسبت به سال قبل، به سه درصد و حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی نیز به 9/2 میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بانک جهانی در بخشی از گزارش خود به ارائه آماری در مورد وضعیت اقتصادی ایران پرداخته و رشد اقتصادی سه درصدی را برای ایران طی سال 2011 پیش بینی کرده است. بر اساس همین گزارش رشد اقتصادی ایران در سال گذشته میلادی به 5/1 درصد رسیده و رشد اقتصادی ایران برای سال 2012 نیز سه درصد برآورد شده است.

استعفای وزیر کشور کویت به خاطر مرگ یک شهروند زیر شکنجه پلیس

ایسنا نوشت: در پی کشته شدن یک کویتی بر اثر شکنجه در یکی از مراکز پلیس، وزیر کشور کویت استعفا کرد.به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه اماراتی دارالخلیج، شیخ جابر خالد الصباح، وزیر کشور کویت، در اظهاراتش در برابر پارلمان عنوان داشت که وزارتخانه اش بر شکنجه شهروندان نظارت نداشته است.