آرشیو چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۱۸
صفحه آخر
۲۸
تقویم ایران

27 مهر

درگذشت حبیب الله بدیعی: درچنین روزی درسال 1371هجری شمسی استاد حبیب الله بدیعی موسیقیدان برجسته ایرانی دارفانی را وداع گفت. از او بیش از دویست قطعه در دستگاه های مختلف موسیقی سنتی به جای مانده است.

یورش به تاسیسات نفتی ایران: در چنین روزی درسال 1366، 4 ناوشکن امریکایی به جزیره رستم، پایانه نفتی رشادت و میدان نفتی رسالت، در خلیج فارس، حمله کردند که به نابودی این تاسیسات انجامید. این یورش وحشیانه به بهانه تلافی حمله به کشتی نفت کش کویتی، با پرچم امریکا، صورت گرفت.

تصویب اساسنامه سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران: درچنین روزی درسال 1362 ه. ش اساسنامه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید. این اساسنامه مسئولیت ها و وظایف اصلی این سازمان را برشمرده است. سازمان صداوسیما به عنوان یک نهاد رسانه ای حساس و مهم در کشور و همچنین به عنوان رسانه ای ملی باید براساس اصل 175قانون اساسی موجبات آزادی بیان و نشر افکار را با رعایت موازین اسلامی و مصالح کشور فراهم آورد.

براساس این اصل نصب وعزل رئیس سازمان صدا و سیما با مقام معظم رهبری است و شورایی مرکب از نمایندگان سه قوه بر این سازمان نظارت خواهند داشت.