آرشیو چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۰، شماره ۴۹۱۸
ایران زمین
۲۳

حمایت مجلس از طرح انتقال آب از تاجیکستان به کرمان

کرمان- خبرنگار کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود آب استان کرمان از طرح انتقال آب از کشور تاجیکستان به این استان حمایت می کند.

رضا عبداللهی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی، دولت، وزارت خارجه و نیرو، برای انتقال آب از کشور تاجیکستان به میزان 40 میلیارد متر مکعب برای استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان هماهنگی های لازم را انجام داده اند.

وی یادآورشد: تامین منابع مالی به دلیل فروش گاز از جمهوری اسلامی ایران به این کشور مشکلی ندارد و با توجه به نشست با استاندار کرمان این طرح قابل انجام است. عبداللهی با اظهار تاسف از نبود رونق لازم در بعضی از واحدهای صنعتی و تولیدی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان گفت: مصمم هستیم با همکاری دولت بتوانیم مشکلات این منطقه را برطرف کنیم. در بازدید از معادن گل گهر سیرجان از آغاز طرح های خوبی در این منطقه کسب اطلاع کردیم که این طرح ها به تولید 22 میلیون تن کنستانتره سنگ آهن، 20 میلیون تن گندله، سه میلیون تن فولاد با سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد تومان اجرایی خواهد شد. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها به طور مستقیم 15هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.