آرشیو یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۷۲
اخبار خارجی
۱۶

تظاهرات میلیونی در سراسر یمن عبدالله صالح قاتل اعدام باید گردد

میلیون ها یمنی در 36 میدان سراسر کشورشان علیه دیکتاتوری عبدالله صالح تظاهرات کردند و خواستار ندادن مصونیت قضایی به وی و نزدیکانش شدند.

مردم یمن که از جنایات دیکتاتور کشورشان به ستوه آمده اند با برگزاری تظاهرات در 36 میدان شهرهای تعز، صنعا، عدن، اب، صعد، الحدیده و البیضا خواستار محاکمه علی عبدالله صالح و ندادن مصونیت قضایی به وی شدند. مردم فریاد می زدند: «عبدالله صالح قاتل است و دستش به خون مردم بی گناه زیادی آلوده شده و باید اعدام گردد.

این در حالی است که نیروهای امنیتی عبدالله صالح همچنان به تیراندازی مستقیم و گلوله باران تظاهرکنندگان با سلاح سنگین ادامه داده و عده زیادی را به خاک و خون کشیدند.

در شهر تعز برای چندمین بار تظاهرکنندگان هدف بمباران شدید و سنگین نیروهای عبدالله صالح قرار گرفته که طی آن 15 تن از جمله سه کودک و چهار زن کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند. شدت بمباران به حدی بود که برخی از مجروحان در خیابان ها رها شده و نیروهای امدادی از ترس حملات سنگین نیروهای رژیم جرئت نزدیک شدن به مجروحان را نداشتند.

مزدوران عبدالله صالح بیمارستان ها و نیروهای پزشکی و آمبولانس ها را نیز هدف حملات وحشیانه خود قرار داده و بسیاری از مجروحان را به شهادت رساندند.

انقلابیون تاکید کردند که جنایات وحشیانه نیروهای علی عبدالله صالح در شهرهای مختلف دلیلی کافی برای محاکمه دیکتاتور در عرصه بین المللی به عنوان یک جنایتکار است.

در همین رابطه «جمال بن عمر» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن جنایات نیروهای عبدالله صالح را محکوم کرد و خواستار پایان بخشیدن هر چه سریع تر به این جنایات شد.

دیدبان حقوق بشر نیز از جامعه بین الملل خواست تا برای متوقف کردن جنایات دیکتاتور یمن در شهر تعز و هدف قرار دادن شهروندان بی دفاع و منازل مسکونی در یمن وارد عمل شود.

سخنگوی شورای ملی انقلاب یمن نیز گفت، آنچه در تعز جریان دارد جنگی بی امان است و عبدالله صالح با کشتن زنان در این منطقه از خط قرمز عبور کرده است.